Skyphone - Avellaneda (2008)

Denemarken
Electronic
Label: Rune

1. Cloudpanic (4:56)
  2. All Is Wood (4:54)
  3. River of Kings (3:26)
  4. Dream Tree Lemurs (5:51)
  5. World Station (3:04)
  6. Schweizerhalle (5:11)
  7. Quetzal Cubicle (4:23)
  8. One Step Closer to the Ground (5:18)
  9. Puck's Dye (4:12)
  10. Leafchisel (5:03)
  11. Yetispor (6:35)
avatar van Nakur
Blinde Ebay bestelling, want Rune Grammofon staat nu eenmaal voor kwaliteit.

avatar van Nakur
Dit is toch een gave plaat! Lekkere, dromerige ambient/electronic met een afwerking die eerder bij Sigur R;os en Under Byen hoord dan ik van het genre gewend ben. Op Avellaneda staan prima instrumentale nummers, soms neigend naar Altantis en soms weer naar Eftenklang en dan weer naar de laatste Food. Het mist misschien de climaxen, maar de sfeer is dik in orde

avatar van we tigers
Voor mij is dit album DE wakkerwordt- en ontbijtplaat van de laatste paar maanden. Op het eerste gehoor misschien wat te kabbelend, maar bij vaker luisteren hoor je in die kabbel een hele hoop meer. lekker ontspannende klanken voor in de ochtend.