Black Engine - Ku Klux Klowns (2007)

Italiƫ
Jazz / Metal
Label: Wallace

1. I Hate Clowns (3:29)
  2. Ku Klux Klowns (3:34)
  3. Bones Circus (3:11)
  4. Fishtank Midget Surfer (3:33)
  5. A Wolf Bay (3:47)
  6. Cut It, Pack It, Ship It (4:17)
  7. Mene Tekel Peres (4:54)
  8. Controversy over the East Bank (6:23)
  9. The Humiliation of an Impotent God (5:42)
  10. Ignite, Isolate (4:29)
avatar van Bill
Zware kost om doorheen te komen. Het is namelijk erg appart. De muziek valt onder het genre genaamd "Freakjazz" maar dit genre kon ik niet vinden tijdens het toevoegen van dit album.
Het lijkt nog het meeste op een combinatie van metal en jazz. wat gemaakt zou kunnen zijn door de leden van The Mars Volta, vind ik zelf.

Voor de liefhebber zegmaar! Zelf vind ik het album erg cool, maar wel leip. Zoiets heb ik in ieder geval nog niet eerder gehoord.

thejazzscène
Black Engine is een samenwerking tussen het trio Zu en gitarist Eraldo Bernocchi. Een solide brok lawaai mag je verwachten waarmee een mooi machinaal sfeertje ('ruw') geschetst wordt.