Bizzy Bone - A Song for You (2008)

Label: After Platinum

met Joel Madden

4. Muddy Waters (4:08)
  5. Money (4:19)

met Twista

6. What Have I Learned (3:33)
  7. Mercy Mary (4:01)
  8. I Truly Believe (4:33)
  9. Ballin' (3:48)
  10. I Need You (3:53)
  11. Hard Times (3:46)

met Chris Notez

12. Memories (4:17)
  13. Real (Freestyle) (3:24)
  14. Crossroad Outro (1:23)
Eternal Thug 08
Nieuwe album van Bizzy Bone. Dit is geen snel album, zoals al zijn albums sinds 2004. Over dit album heeft die 2 jaar gedaan. De Back in the Highlife snippet, die gelekt is, is erg goed. Ook is A Song for You erg goed, en Money matig. De pre-release van Ballin' is ook gelekt (onder de naam Thug Till I Die), en de meeste Bizzy fans vinden het nummer het beste recente nummer.

avatar van MJ_DA_MAN
Inmiddels is de gehele plaat gelekt. Ik hoop verder nooit iets meer van Bizzy te horen, want het album hiervoor was een kwelling voor je oren.

avatar van jelmer19
idd hier ga ik dus ook niet meer aan beginnen.

Eternal Thug 08
Dit is een hele andere plaat dan Ruthless hoor. Ruthless was een snel-album voor de fans, hier heb die 2 jaar overgedaan.

avatar van jelmer19
Het nummer ''A Song For You'' vind ik nog wel goed. Maar dat komt vooral door het refrein. Gecoverd van Donny Hathaways nummer.
De inbreng van DMX is ook nog wel lekker. Maar aan die stem van Bizzy Bone kan ik echt niet wennen.

eazyfan
A Song For You ken ik al Eigenlijk vind ik het erg triestig dat ze het gecoverd hebben.

avatar van Reijersen
jelmer19 schreef:

En Hathaway coverde het, op een welteverstaan magistrale manier, van Leon Russell.

Eternal Thug 08
Ik ken de originele versie niet, die moet ik nog luisteren. Maar ik vind deze versie goed. Er zijn betere nummers op het album, maar toch goed.

1. [3.5/5] - Leuke intro, niets bijzonders. Intro met DMX en Chris Notez.
2. [3.5/5] - Het eerste nummer van het album, klinkt goed. Het nummer klinkt al oud, jammer.
3. [4/5] - Erg goed nummer, voornamelijk de beat is ontzettend goed.
4. [5/5] - Een van Bizzy's beste nummer, hele diepe lyrics, hele mooie beat, en heel mooi refrein. (CHECK DEZE)
5. [3/5] - Leuk nummer, Bizzy ript 2e verse. Maar klinkt alweer wat oud.
6. [4.5/5] - Mijn 2e fav. van het album, beetje The Gift style. (TIP)
7. [3.5/5] - De eerste 20 sec. van zijn eerste verse is het snelste wat ik ooit gehoort heb ik rap. Zo snel dat het niet meer leuk is, maar wordt toch goed nummer.
8. [4/5] - Mooi nummer, Bizzy kan aardig zingen. Liefdes nummer.
9. [3.5/5] - Het origineel is beter (met Trae), maar deze is ook goed. De 2 minpunten zijn, Jim Jones en hij rapt een beetje uit de beat. Dat komt door de mastering en shit, want op de OG versie rapt die goed.
10. [3.5/5] - Leuk nummer, klinkt een beetje oud. Het is erg soft, en gesampled van James Brown's "Try Me".
11. [3.5/5] - Leuk nummer, met piano intro. En Chris Notez die weer goed werk afleverd.
12. [4/5] - Heel goed nummer, met stukjes interview erin. Gemaakt voor BTNH.
13. [3.5/5] - Leuke freestyle, de beat is erg goed. Jammer dat hij een freestyle doet.
14. [4/5] - Ben boos dat dit geen heel nummer is, het is zo ontzettend goed als outro. "They keep tellin' me that I'm gone, gone, gone."

Tussen een *3,5 en *4 in.

Pakaan.. ! Weer een prachtig stukje afgeleverd. De afwisseling van snelle en langzamere nummers bevalt me goed. Weet je wat? k zet heb gewoon nog een keer op..

avatar van No Surrender
Verassend goed album, na een zwak Ruthless... een goed album.

avatar van No Surrender
MJ_DA_MAN schreef:

Ik vond Ruthless ook slecht, maar dit album vind ik toch wel goed. Misschien joun smaak niet, maar hij word weer wat softer op dit album.

Album zou oorspronkelijk onder AP en Virgin uitkomen, Virgin had Bizzy een zak geld gegeven, en bedacht later niks met rap te maken willen hebben. Dus dropte ze Bizzy van het label, en kwam het album onder AP uit.

avatar van TheLegacy
Wauw ik ben hier best wel van onder de indruk. Tis 1000x maal beter dan Ruthless ik vind het een top plaat! 4*

Heerlijke productie. Dit is waar veel fans sinds 2004 op zaten te wachten en ja het was het wachten waard. Bizzy Bone op zijn best!
Vooral money en what have I learned.

avatar van Jorge-E
Goed album, Bizzy zijn stem vind ik iets minder dan vroeger. Favo is Muddy Waters.