Prachtige plaat van Millie Jackson, die verder gaat waar
Caught Up ophield. Op
Still Caught Up wordt bijna hetzelfde concept verder uitgewerkt als op zijn voorganger, wat resulteert in 'n album waarvan de eerste vier nummers het verhaal vertellen van de strijd van de vrouw (om haar man bij haar te houden), terwijl de laatste vier nummers het verhaal van de minnares vertellen. Net als bij de voorganger, sluiten de nummers naadloos op elkaar aan en is het album vrijwel één groot epos. De twee nummers die in het bijzonder opvallen zijn de Dobie Gray cover
Loving Arms, waarin de fragiliteit van Jackson als vrouw een grote rol krijgt, terwijl
Leftovers volledig uit ander hout gesneden is. De brutaliteit waarmee ze hem brengt, maakt het in ieder geval één van de meest opvallende nummers die het album te bieden heeft.
De "gewetensvraag" die Jackson stelt aan haar minnaar in het begin tijdens de dialoog van
Leftovers is werkelijk fan-tas-tisch, zo vraagt ze aan haar minnaar
“Just tell me something / You been married to her, been shacking with me / Who you feel you’re cheating on?” (.......) even later gaat de deurbel, dan komt de vrouw (Mrs. Jody) van haar minnaar binnen, en vervolgens hoor je Jackson zeggen
“Well, do say right on time / Mrs. Jody again, what do you want? Waarop Mrs. Jody antwoordt:
”My husband” en Jackson weer eindigt met
"Well you’re not getting him!” Zulke teksten hoor je alleen bij Jackson.
Je kan gerust zeggen dat
Still Caught Up écht verplichte kost is voor menig soulliefhebber. Sfeervolle en bovenal een sublieme instrumentatie, sterke zangpartijen met teksten die dienen als educatie of levenslessen - allemaal verwerkt tot 'n mooi geheel van meer dan een half uur. Wat wil je nog meer?