Rob de Nijs - Chansons (2008)

Label: EMI

1. Wieringerwaard (4:48)
  2. Zwanenzang (2:34)
  3. Eeuwig Jong (3:33)
  4. De Zee (3:19)
  5. Voor Eén Nacht (3:45)
  6. Schrijf Me Niet (3:51)
  7. Één Melodie (This Melody) (4:23)

met Julien Clerc

8. Parijs Ontwaakt (3:00)
  9. De Schone Slaapster (4:22)
  10. Vogelniveau (4:15)

met Josee Koning

11. Geef Mij een Plaats (3:27)
  12. De Stier (5:14)
  13. De Achterdeur (3:47)
  14. De Nuttelozen van de Nacht (3:53)
Father McKenzie
Ik heb het nog niet gehoord, zag het vandaag in de winkel liggen;
Ik hoop maar dat het niet echt Rob's Zwanenzang (2) wordt, want echt scoren lukt de ouder geworden zanger niet meer, me dunkt.

avatar van DjERRO
Allemaal oude deuntjes in een nieuw jasje.
Tja, als je geen inspiratie meer hebt, kun je beter gaan opruimen
om je hoofd weer te resetten.

Father McKenzie
Al op de radio gehoord; Wieringerwaard (bewerking van Les Lacs Du Connémara van Michel Sardou) en het duet Eén Melodie, in duo met Julien Clerc;
Het zijn best geslaagde bewerkingen/vertalingen van gekende Franse chansons.
Toch wat benieuwd naar meer van dit album. De Nuttelozen van de Nacht is een bewerking van Les Paumés du Petit Matin van Jacques Brel, hij nam het al eerder op voor zijn album De Reiziger.

avatar van papsie
Niet direct het sterkste album van Rob maar het is toch weer leuk die oude Franse pareltjes nog eens terug te horen met een Nederlandse tekst.

avatar van Madjack71
Als ik een zanger kan noemen die met recht oude pareltjes van stof kan ontdoen en met passende vertalingen bezieling kan geven, dan is het Rob de Nijs wel. Samen met Conny vandenBos is hij daar de koning en koninging van, wat mij betreft.
Dit vind ik een leuk album, waarin een paar nummers de originele ervan wel heel nadrukkelijk aanwezig blijven, is het over het geheel een geslaagd album geworden. Warm van klank, mooi van tekst en sterk gezongen door de Nijs. Een mooie opmars naar Eindelijk Vrij.

Parijs Ontwaakt vind ik hier heel goed uitgevoerd. Rob's stem leent zich goed voor de vertalingen van de chansons van Jacques Dutronc. Een heel album met JD - chansons gezongen door Rob de Nijs lijkt mij wel een leuk project. Franstalig zingen kan hij ook gemakkelijk aan.

Eindelijk Vrij is weer een prachtig album met een eigen geluid.

Ik ben opgegroeid met de muziek van Rob de Nijs en ik vind hem nog steeds een van de beste zangers. Zijn platen en CD's zal ik dus nooit wegdoen.