Luomo - The Present Lover (2003)

Finland
Dance
Label: Force Tracks

1. Visitor (4:13)
  2. Talk in Danger (7:46)
  3. The Present Lover (9:20)
  4. Body Speaking (8:09)
  5. So You (6:07)
  6. Could Be Like This (8:12)
  7. Cold Lately (4:45)
  8. Tessio (9:26)
  9. What Good (8:17)
  10. Shelter (8:52)
Heerlijke deephouse die zeer vernuftig in elkaar steekt. Er zijn de laatste tijd weinig platen die mij meer weten mee te slepen en op te slokken dan deze.

avatar van T.O.
Prachtige, sexy deephouse met genoeg clicks en cuts om de electronicafan een plezier te doen

Hoogtepunt blijft voor mij toch Tessio, helaas in een gewijzigde versie vergeleken met de vorige plaat waar hij ook al opstond. Maar de basis van het nummer, de zeer mooie vocalen gecombineerd met de melodie en baslijn, staat als een huis.

avatar van van elst
een meesterwerk

avatar van Gyzzz
De beats zijn vaak best leuk, maar wat een verschrikkelijke, supergladde top40 vocalen zitten er hier overal overheen

Zijn er hier meerdere versies van dit album en heb ik helemaal de verkeerde te pakken? 4,0 van T.O. en herman zou binnen dit genre namelijk wel een zekerheidje moeten zijn

avatar van Kos
Kos
Nee, het is gewoon super (te) gladjes.

avatar van T.O.
Kun je zeggen ja. Ik vind het wel goed werken hier.

Zoals ik al zei is Tessio dus wel anders vergeleken met de vorige plaat Vocal City. Die gitaartjes die er hier zijn bij gegooid doen me weinig, terwijl ik de originele versie niets minder dan een meesterwerk vind.

avatar van Gyzzz
Ik moet toch wel even terugkomen op mijn eerdere bericht hier. Gladjes is het wel, maar toch duidelijk niet plat, en dat vind ik wel knap. Mooi arrogant soort sfeertje wordt er neergezet, passend bij de hoes. Er valt eigenlijk niet te ontkennen dat het stijlvol is, ondanks dat alles wat overdreven smooth is.

Sietse
mooi toch, dat Vladislav Delay zulke dingen ook doet?
Ik vind iig wat ik van hem ken als Luomo toch wel erg lekker.

avatar van Gyzzz
Ik ken niet veel nummers die zó strak en knap geproduceerd zijn als Shelter.

avatar van RogerV
Heerlijke plaat met hypnotiserende en strak geproduceerde deephouse. Lekker voor in zomers om op zo'n avond toch net iets aandachtiger te luisteren.

Die zangeres doet het ook heerlijk.