Four Tet - Ringer (2008)

2. Ribbons (5:22)
  3. Swimmer (8:44)
  4. Wing Body Wing (7:28)
avatar van The Scientist
Nieuwe Four Tet EP.. leuk plaatje, niet heel bijzonder, maar wel schattig.

Jammer van die laatste track, die is wat gewoontjes. Verder een erg fijn plaatje vind ik.

Jep, gewoon een heel degelijk elektronica-EP'tje waar je weinig kan op tegen hebben. Meer moet dat soms niet zijn.

avatar van Nubis
Lekker EP'tje hoor.

tuktak
gewoontjes, schattig, hmm die reacties snap ik niet. als je naar ribbon luistert hoor je toch verdomd mooie geluiden, in een heerlijke setting met erg fijne melodieën. helemaal af als er een subtiel bassje en een lekkere dynamische snare bij in komt. dit is gewoon een steengoede track.
ringer is met zijn 10 minuten een mooie lange track, waardoor er veel tijd is om alle geluiden langzaam hun kans te geven in dit nummer.
swimmer bevat een zeer fijn en subtiel gitaartje, die je pas op het laatst in de track echt op gaat vallen.
wing body wing is misschien dan de meest gewone plaat, maar echt gewoon, kun je de geluiden nou ook weer niet noemen, een grote dynamische bewegende oase aan klanken.
4 sterren is zeker gepast voor deze ep.

avatar van Leonard91
Ik vind Four Tet niet zo geweldig. Ribbons gaat nog wel maar over het algemeen vind ik het hele "normale" muziek. Een plaat waar er de laatste tijd ontzettend veel van worden gemaakt. Het klinkt wel leuk maar over een tijdje ben je het toch weer vergeten.

avatar van Osiris Apis
Ken je zijn album Rounds al? Die vind ik een stuk beter dan deze EP.
Ik vind Four Tet niet "hele normale" muziek. Best uniek geluid, door zijn keuze van samples en instrumenten.

avatar van Leonard91
Nee, zal ik maar eens achteraan gaan dan. En na deze EP een paar keer beluisterd te hebben vind ik het al wat beter.

avatar van Antie
Klinkt toch al aangenaam eerste luisterbeurt.
Eerste nummer kende ik al uit een mix van James Holden

DevendraBan
Volwassener dan zijn vorige platen. Maar daardoor ook minder memorabel.

3.5*

avatar van John Doe
Toch een leuker ep'tje dan ik dacht. Had wel gelukkig de intuitie dat ik dit vaker moest luisteren en daarom ook niet gestemd. Kortgeleden weer een kans gegund voordat ik aan het nieuwe album begin en dat werpt z'n vruchten af. Klonk eerst wat klinisch en saai, maar er zit toch veel swing en atmosfeer in. Het is (gelukkig maar) niet zoeen ''normale muziek'' als ik in eerste instantie dacht. Dat Four Tet z'n ''soul'' verliest dat kan ook eigenlijk gewoon niet.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Dit is een meer dan prima EP'tje. Alle vier de nummers klinken geheel des Four Tets: hij weet met zijn gevoel voor textuur en opbouw altijd zo'n mooie gelaagdheid in zijn muziek te leggen. En wat is Ribbons een pareltje...

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ik wil dan de eerste zijn die de laatste track geweldig vind. Heerlijk toch om een simpel deuntje aan te houden en er opeens een keiharde bijzondere klank in te gooien? Ik geniet elke keer weer van die track.