Handsome - Handsome (1997)

Label: Epic

10. Quiet Liar (4:08)
  11. Eden Complex (3:25)
  12. Swimming (4:06)
avatar van Fresch
Handsome spijtig genoeg totaal niet bekend bij ons in de Benelux , nochtans zeer sterk album met oa ex-leden van Helmet en Quicksand wat ook te horen is maar toch klinkt Handsome toegankelijker dan bovengenoemde .

Hun non-populariteit bij ons kan natuurlijk te maken hebben dat dit album uitkwam net wanneer die irritante 'Hanson' broertjes hier potten braken met misbaksels als mmbop .

avatar van itchy
Dim the Lights is een übercatchy supernummer!

avatar van frolunda
Echt jammer dat deze band maar één album heeft gemaakt,één troost het is wel een hele goede.De leden kwamen onder meer uit Quicksand en Helmet en de sound van Handsome ligt wel een beetje in het verlengde van de laatste,al is het wel allemaal wat minder Spartaans en recht toe recht aan.Dit alles resulteert in heerlijk 'alternative' rock album dat misschien iets meer catchy riffs en refreinen had kunnen gebruiken maar dat is hier ook een kwestie van persoonlijke smaak.Zeer sterke songs als Ride down,Going to panic,Waiting en het al eerder genoemde Dim the lights hebben die in ieder geval wel en het is de perfecte productie van Terry Date (wat heeft die man toch aan veel uitstekende rock albums meegewerkt) die de kers op de taart is.IJzersterk en gezien het aantal stemmen zwaar ondergewaardeerde plaat.

Fijn album wat inmiddels helaas bijna van de radar verdwenen lijkt. Deze stijl van muziek, zo op de grens tussen hardcore en alternative wordt ook bijna niet meer gemaakt lijkt het wel!

Ik herinner me Quicksand, oude Fireside, Helmet, Sparta. Iemand nog tips op dit gebied?

Needledose schreef:

Ja hoor: Jawbox, Failure, Cave In (vanaf Jupiter), Chavez, Juno, At the Drive-In, Prety Girls Make Graves.

Thanks Itchy! Cave In heb ik zelf ook idd, Chavez is geloof ik die Zwitserse band? Pretty Girls..heb ik een album en daarmee leg ik niet direct deze associatie. De rest ga ik ns checken

Needledose schreef:
Chavez is geloof ik die Zwitserse band?

Nee, dat is Favez
Dit is Chavez

Oh ja!

Is Title Fight ook geen hedendaagse band die hier wat naar neigt?

bennerd
Title Fight tapt hevig uit het Quicksand-vaatje, maar bevat minstens evenveel Mineral en poppunk. Het is zeker niet zoals Helmet of At the Drive-In.

avatar van freakey

Ook goed: Elliott, Sunny Day Real Estate, Rival Schools, Far

Dank Freakey! Far ken ik idd en Rival Schools is de band van Walter Scheifel na Quicksand. Heb daarvan wel wat losse tracks gehoord, klonk als een soort Quicksand light?