The Felice Brothers - The Felice Brothers (2008)

Country / Roots
Label: Team Love

1. Little Ann (3:23)
  2. Greatest Show on Earth (5:30)
  3. Frankie's Gun! (4:06)
  4. Goddamn You, Jim (3:25)
  5. Wonderful Life (4:02)
  6. Don't Wake the Scarecrow (4:56)
  7. Take This Bread (4:51)
  8. Saint Stephen's End (4:03)
  9. Love Me Tenderly (3:40)
  10. Ruby Mae (4:08)
  11. Murder by Mistletoe (4:41)
  12. Whiskey in My Whiskey (3:48)
  13. Helen Fry (5:44)
  14. Radio Song (3:51)
  15. Tip Your Way (5:22)
avatar van Lars11
fantastisch album! Mooie afwisseling tussen sombere en vrolijke folk. Echt een ontdekking. En wat lijkt zijn stem op Dylan zeg...

avatar van oruiz
jaja erg fijn dit, en idd de stem van bobo dylanus klinkt uit mijn speakers als ik dit op heb staan

avatar van Jetsertje
Heerlijk veelzijdige lijzige plaat, goed om bij te zuipen : )

avatar van heicro
Een stem die op die van Bob Dylan lijkt is het laatste waar ik op zit te wachten. Dylan heeft zo'n beetje de lelijkste zangstem op aarde.
Neemt niet weg dat er op deze plaat een fiks aantal prachtige nummers staan. Ruby Mae en Don't Wake the Scarecrow om een paar voorbeelden te noemen zijn schitterend.

avatar van timhardt
fantastisch album! eentje die eigenlijk nog in mijn top 10 van 2008 moet! Echt super! Ik twijfel tussen 4,5*, maar deze kan ook 5* worden...

avatar van timhardt
Bam!

avatar van levenvergeten
Hele dikke 4*. Met een prachtige gevoel voor een Wilde Westen-tragiek van pistolen, vrouwen, drank en eenzaamheid weten de drie gebroeders Felice een album te maken dat enerzijds refereert aan de Bob Dyliaanse folk van midden jaren zestig en anderzijds toch heel duidelijk eigen is. Opvallend is dat ze een waanzinnig goed gevoel voor liedjes hebben. Een rommelig geluid dat perfect in dienst blijft staan van de geweldige stemmen van de broeders, aangevuld door een occasioneel orgeltje en wat blazers zorgt dat voor een heerlijk klankenpalet. Verder geven nummers als The Greatest Show on Earth en Frankie's Gun een heerlijk bad-ass, on the road-gevoel. Tekenend is bijvoorbeeld het: put a pistol in my pants, 'cause we're going out to dance in het eerstgenoemde nummer. Wel jammer van de wat mindere broeders (hé - woordspeling) als Goddamn You, Jim. Ben zeer benieuwd naar het nieuwe album!

En inderdaad, zoals Jetsertje zegt: goed om bij te zuipen.

avatar van Tommeh
Heerlijke plaat! Perfect om op een brakke zondagochtend op te zetten, aan het einde van de plaat voel je je weer als vanouds.

beaster1256
voor mij de openbaring van de laatste jaren , dat is echt muziek die me 100 % ligt , folky , één van de beste stemmen aller tijden , wat folklore , melancholische mijmeringen , prachtige teksten , maar het is vooral die stem die me verschrikkelijk verrast , en die songs zijn fantastisch mooi , dit is werkelijk één van de beste platen van de laatste jaren , hop 5 sterren en dat is zeker niet te weinig !!!!!!!!!!!!!!

avatar van corn1holio1
Wat een fantastische ontdekking via Mume toch weer!

Een plaat waar ik het tegelijk warm en koud van krijg. Schitterende teksten, fantastische zanger (ok dylanachtig, maar misschien nog wel meer gevoel in zijn stem - btw soms ook Cat Stevens-achtig), en enkele schitterende nummers.

Favorieten tot nu zijn Frankie's Gun (check ook live eens via youtube) en Don't Wake the Scarecrow. Dit album blijft nog even in de CD-speler zitten, dat staat vast.

1 klein minpuntje, de CD duurt misschien 10 minuutjes te lang.

Voorlopig 4*, waarschijnlijk naar 4,5 binnenkort.

avatar van behangplakker
15 dec in Tivoli

avatar van ZERO
Zeer sterk album! Het past wat mij betreft perfect in het rijtje 60's-toppers van Dylan. Favorieten aanduiden vind ik erg lastig, omdat het album eigenlijk als geheel erg sterk is en het niveau redelijk constant is.

avatar van Tonio
Na flink wat jaartjes weer eens beluisterd. Blijft nog altijd een fijne band met een goed album.

Maar ik ben toch iets minder enthousiast dan destijds. Halfje eraf.