Fuck Buttons - Street Horrrsing (2008)

Electronic / Avant-Garde
Label: ATP

1. Sweet Love for Planet Earth (9:40)
  2. Ribs Out (3:57)
  3. Okay, Let's Talk About Magic (10:08)
  4. Spirit Rise (9:18)
  5. Bright Tomorrow (7:41)
  6. Colours Move (8:56)
avatar van UndahCovah
1,5
Heeft iemand dit al gedraaid? PF was iig enthousiast...!

avatar van KampF
Interessante plaat. Ligt er qua noise ongeveer net zo dik op als White Noise Superstar, maar in Street Horrrsing zijn het niet zozeer -echt- melodieuze achtergronden, eerder ritmisch getrommel afgewisseld met screams en verbogen stem opnames. In Bright Tomorrow krijg je tevens een lekkere beat op je bord geslingerd.

avatar van sq
sq
'Okay, Let's Talk About Magic' vind ik nogal lijken op Mea Culpa van Brian Eno en David Byrne uit 1981.

Ook bij de andere nummers geeft de combi jungle/trommels/electronica voor mij meerdere malen associaties met het album van Eno en Byrne.

Verder best een gemakkelijk beluisterbaar plaatje dit. Bright Tomorrow kan inderdaad best voor de dansvloer.

avatar van KampF
Woooooooow wat vet! Maak echt rap kans op 4,0* Wat een keivette drum stukjes. Net alsof er een helse spanning wordt opgebouwd en wordt 'gelost' met screams. Heerlijk.

avatar van Shinobi
Vannacht via de Luisterpaal gehoord en nu weer, een erg vermakelijk album moet ik zeggen. Ik hou wel van dat elektronische en een beetje dat vage.

Ik geef 'm 3, 5 sterren.

avatar van itchy
Aardige plaat, maar volgens mij is er veel meer mogelijk met dit (in beginsel erg gave) geluid. Als in Bright Tomorrow de screams losbarsten denk ik toch echt: ja jongens, dit hebben jullie op drie nummers hiervoor precies hetzelfde gedaan. En dan begint een plaat erg eenvormig te worden met maar zes nummers.

khonnor
misschien is er meer mee mogelijk. maar, dit is toch een ongelooflijk coole plaat? telkens dat eerste nr door mijn luidsprekers dondert lijkt het wel of mn huis op instorten staat...

avatar van kinjutsu
chille cover dit, ga ik maar eens opzoeken.

avatar van luc011190
Sweet Love For Planet Earth klinkt zo op het eerste gehoor heel aardig.

avatar van The Scientist
Doet mij echt heel erg veel aan Flying Saucer Attack denken.. die self-titled plaat van ze.. met als verschil dat daar de zank iets beter is.

Nou heb ik daarvan de cd op het moment van schrijven in mijn top10 staan.. dus bevalt dit me zeker wel

avatar van korenbloem
Ik vind een erg lekker plaatje, Met gave Jungle geluiden, dit zal ik dit jaar zeker vaker beluisteren

Sietse
Zeker niet slecht, maar ook weer niet briljant.
Geef mij dan maar de echte noise variant van dit...

itchy schreef:

precies...

en dan die ene dansbeat...OPROTTEN!!!!

Concert was ook wel aardig, maar veel te netjes allemaal. Ik had echt zware noise drones en een daverende bak herrie verwacht, maar niets was minder waar. Ze speelde nagenoeg de hele cd van begin tot eind met weinig variatie.

Maar op zich wel leuk hoor, alleen zit meer in lijkt mij, of anders gezegd: uit het idee is meer te halen.

avatar van sq
sq
Sietse schreef:

en dan die ene dansbeat...OPROTTEN!!!!

Ik heb ze eergisteren live gezien en dat ging naar het einde inderdaad steeds meer richting disco.. met dat verschil dat ik dat juist weer mooi vind. Kan me verder je reactie wel voorstellen. Hoewel het live toch ruwer was dan op de plaat, blijft het geluid weinig extreem, om maar niet te zeggen: gladjes. Composities zijn echter wel prettig, en ik heb het album inmiddels dus ook maar gekocht.

avatar van nuf
nuf
toegankelijke noise, geen andere woorden voor. 3*

Kid A(cid)
Ik vind hem nogal flauw en simpel. Er gebeurt niet zo gek veel originieels in de langgerekte nummers, helaas. Nee, doe mij dan toch maar het veel zwaardere For Kings and Queens. *2,5

avatar van we tigers
in eerste instantie denk ik 'lekker!'. Daarna valt het voor mij allemaal als een maniertje in elkaar en laat het me volledig koud. Wat mij betreft de hype niet waard.

Kid A(cid)
Hype. Precies. Dit is gewoon noise voor die zogenaamde 'indie hipsters'.

avatar van BoordAppel
Sietse schreef:

precies...

lol

Allemaal een beetje te kalm voor noise en een beetje te langzaam en weinig ritmisch om op te dansen, behalve dat ene nummer dan maar dat stelt verder niet zoveel voor. Nee, noise is toch echt mijn genre niet denk ik.

Sietse
Ik heb het over de dansbeat bij het optreden, daar was ie nog veel meer aanwezig.
Verder heeft dit niet heel veel vandoen met noise, is het gewoon te netjes en gestructureerd voor.

Stond trouwens wel een leuk artikel over deze jongens in de gonzo circus. Snapte daardoor ook precies waarom het concert mij niet zoveel deed....

Kid A(cid) schreef:
Hype. Precies. Dit is gewoon noise voor die zogenaamde 'indie hipsters'.

Zal best, ik vind de combinatie van mooie melodieën en zware (tuurlijk kan het altijd zwaarder, kom er maar in noise-experts) drones erg mooi. Live is het helemaal een prettige klap in je gezicht. Ik verhoog 'm naar 4,5.

Mja ik vond dit ook niet heel bijzonder ofzo, maar afgelopen zondag op Lowlands was het wel echt een geweldige trip, versterkt door de visuals op de achtergrond en de claustrofobische omgeving van de x-ray. Of het nou noise is of niet, ik vind het in ieder geval tof klinken.

op cd vond ik het ook niet zo heel bijzonder, maar even live op pukkelpop gezien en dat was wel een fijne ervaring. deze noise gaf me (misschien contradictorisch voor sommigen) innerlijke rust.

lambf
Belegen noise met een kitsch randje. Het idee is goed, de uitwerking matig. Beetje raar dat hier iemand af en toe wat doorheen schreeuwt, past totaal niet bij het geheel.