The Doors - Live in Boston 1970 (2007)

Label: Rhino

1. Start
  2. All Right, All Right, All Right
  3. Roadhouse Moan
  4. Roadhouse Blues
  5. Ship of Fools
  6. Alabama Song (Whisky Bar)
  7. Back door Man
  19. I Believe in Democracy
  20. When the Music's Over
  21. Roadhouse Blues
  22. The Spy
  23. Alabama Song (Whisky Bar)
  24. Back door Man
  32. Crossroads
  33. Band Intro's
  34. Adolf Hitler
  35. Light My Fire
  36. Fever (Light My Fire Continued)
  37. Summertime (Light My Fire Continued)
  38. St. James Infirmary Blues (Light My Fire Continued)
  39. Graveyard Poem (Light My Fire Continued)
  40. Light My Fire [Reprise]
  41. More, More, More!
  42. Ladies & Gentlemen
  43. We Can't Instigate
  44. They Want More
  45. Been Down So Long
  46. Power Turned Off
avatar van Lee Malone
Muzikaal gezien zeer pover... Vooral Jim Morrison lijkt niet zijn beste avond te hebben. Naar het schijnt straalbezopen het podium op, wat zijn performance niet echt ten goede kwam. Ach ja, het zal wel de charme van die tijd geweest zijn zeker.

Wel blijft de interactie met het publiek en de sfeer in de zaal zeer goed behouden, wat toch niet altijd goed overkomt op een live cd. Wat mij betreft het enige lichtpuntje aan deze cd!

avatar van IntoMusic
Inderdaad een gemiddeld concert met een Jim die zich weer eens vanuit zijn eigen wereld laat horen. Wel een paar leuke aanwinsten zoals Light my fire met een diversiteit aan uitstapjes. When the music's over en The spy zijn top + de jamachtige Rock me/ Mystery train.

Nee, er zijn absoluut betere liveperormance van The Doors te vinden (om maar eens Pittsburg, Matrix en New York (2010) te noemen), maar dit heeft wel zo zijn charmes .

poontan64
4 sterren als collectief; 5 sterren voor de instrumentalisten Manzarek, Krieger en Densmore - 3 sterren voor Morrison's vocale bijdrage van the 2nd Show; 1 ster voor zijn dronken geneuzel tijdens the 1st Show.

Slechtste live-album van hen vind ik - incoherent en middelmatig.

poontan64
Maar, voordat ik het helemaal vergeet: tracks The Spy, Mystery Train (incl.Away in India/Crossroads) en de extended versie van Light My Fire zijn meer dan de moeite waard en redden Live in Boston van de totale ondergang!

Dubbele berichten verwijderd.