Focus - Dedicated (2008)

2. Shine (4:37)

met Busta Rhymes en Bishop Lamont

3. Music Grinder (3:20)

met Jay Sol

4. It's Not So Hard (4:27)

met Stat Quo

5. Rule #4080 (Skit) (1:24)

met Ronnie Jordan

6. S.T.M.S. (2:33)
  7. I Ain't Gone' Do It (3:39)
  8. Back When ... (3:53)

12. 4 the Luv (3:46)

met Illa J en Denise Thompson

13. Weekend (4:06)

met Rafael Saadiq en DeRay Davis

14. Whatchu' Workin Wit (4:08)
  15. Flight 1172 (Skit) (0:49)
  16. Dedicated (4:15)

19. We Do This (4:30)

met Mami Montana en Epik

20. Let's Go (4:06)

met Chino XL en D.J. Revolution

21. Final Words (Skit) (0:21)

met Filltrate

Ai Ai Ai, een album vol met bangers, en ook nog eens gratis.

avatar van thomzi50
Waar is ie te downloaden?

avatar van MJ_DA_MAN
Hier te downloaden.

Dit is gewoon te gek.

Fantastische opening, de intro, nice, dan shine, de "single" is gewoon te gek. Music grinder vind ik dan nog een tikje gekker, wat voor mij ook de beste track is. It is not so hard vind ik ook heel goed, stat quo doet een goede zaak vind ik. Eerste 4 tracks = creepy goed gewoon!!!

Dan de 2skits en 2 tracks, één very smooth en de andere met little brother, kan ik apprecieren, niets groots.. De volgende twee tracks zijn "so so" voor mij. Kan er wel door. Weekend en 4 The Luv vind ik ook wel goed, zo lekker chill, vooral Weekend. Bij watchu working with krijg ik zo et gevoel dat ik et wel al es eb gehoord. Dedicated doet dat gevoel wegebben en "affairz" doet het weer opkomen. De laatste drie vond ik wat overbodig.

Samengevat: eerste tracks zijn heeel goed, tot 13 verloopt het nog altijd goed, maar dan krijg ik het gevoel van wat herhaling, wat niet erg is maar ik vind dat toch een minpunt (voor mij dan). En zoals gezegt, die drie laatste tracks vind ik gewoon niet goed.

Ik heb het vooral over producties. De raps zijn verbasend goed soms, over het algemeen voelen ze ook heel goed aan. Geen echte teleurstelling op dat vlak. Goed uitgekozen featurs en zeker ook niet teveel.

Wat ik vooral kan apprecieren is het werk dat hierin gestoken is. Ik had al tracks op voorhand gehoord en op de cd zijn ze nog eens wat bewerkt en ook zo bewerkt dat ze nog meer als de hemel aanvoelen.

Velen zullen denken dat ik dit een te hoog cijfer geef, toch doe ik het, een 4.

Ik wacht geduldig op het eerste echte officiele album van deze producer/ "rapper"... Had hij in de winkel gelegen, ik had hem gekocht.

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Matige producties en een matige rapper. Commercieel zal dit wel inslaan. Maar de muziek bereikt mij niet. Onderwerpen die al zo vaak door commerciele rappers gebruikt worden. Back When ook niet bijster origineel maar nog wel leuk, en dat is voor een paar andere tracks ook het geval.

avatar van VforVictor
Heb deze al een aantal maanden in bezit, en luister em zo af en toe en moet zeggen; bij elke luister beurt word "Dedicated" aangenamer, wat deze cd ook het best omschrijft. Elk nummer is bijna lekker en het klinkt allemaal erg aangenaam. Focus rapt lekker chil en laidback over hoe goed het leven wel niet is. Geen deprimerende "projects" raps, maar bijna alleen over de goede kanten van het leven, wat me zeer aanspreekt. De producties zijn goed, errug goed; lekkere sounds, bridges, en instrumentale stukjes wat de cd alleen maar ten goede komt. Bijv. het einde van "We Do This" is zo'n chil stukje. "Music Grinder = gewoon de beste track van de cd, lekkere sounds, super refrein en chil gerapt. De single vind ik dan wat minder maar mag er desondanks ook wel wezen. Al met al een zeer goeie productie en hoop in de toekomst meer te verwachten van deze nieuwste aanwist van The Aftermath Family; Muisc without Focus is just Noise!

t-h-y-$
Geweldige plaat,
alleen jammer van al die features maar ja dat hebben zulk soort artiesten nu eenmaal. (kijk naar Dr. Dre)

Favo track: Shine

avatar van MJ_DA_MAN
Focus is in eerste instantie producer (hij heeft dan ook alles geproduceerd) en geen MC, dus veel gastartiesten is een logisch iets.

t-h-y-$
Ja weet ik,
Dr. Dre is hetzelfde geval toch

''Weekend'' is ook errug lekker