Mal Waldron & Steve Lacy - Live at Dreher Paris 1981 (2003)

Jazz
Label: hatOLOGY

1. Let's Call This (7:48)
  2. Round Midnight (10:31)
  3. No Baby (11:24)
  4. Herbe de L'Oublie (11:14)
  5. Snake Out (15:03)
  6. Round Midnight (13:22)
  7. Deep Endeavors (13:09)
  8. A Case of Plus 4's (10:16)
  9. The Seagulls of Kristiansund (10:22)
  10. Snake Out (13:17)
  11. Bone (10:45)
  12. No Baby (13:25)
  13. Blinks (11:37)
  14. I Feel a Draft (10:47)
  15. Round Midnight (12:36)
  16. Well You Needn't (10:01)
  17. Epistrophy (7:44)
  18. The Peak (17:11)
  19. Herbe de L'Oubli (11:09)
  20. Hoorey for Herby (17:40)
  21. Let's Call This (6:58)
  22. Epistrophy (7:27)
  23. Well You Needn't (7:55)
pretfrit
Deze compilatie uit 2003 bestaat uit de albums Live at Dreher Paris 1961 nr 1 en 2 die beiden ook los verkrijgbaar zijn geweest. Nu samengevoegd door het hatHUT label geeft het een perfect beeld van dit sterduo op het hoogtepunt van hun samenwerking.

Het droge intense geluid van Lacy wordt ondersteunt door de donkere maar heldere toon van Waldron. Perfect samenspel, humor en een gezamelijke voorkeur voor de herkenbare "Monk" composities maken dit een geweldig album

pretfrit
Ik begin Monk steeds meer te waarderen. aanvankelijk hoorde ik niet goed wat er dan wel zo geweldig aan Monk was Er moest iets zijn gezien de grote invloed op jazz in het algemeen en de adoratie van niet de minste artiesten in he tbijzonder (Lacy maar ook b.v. Coltrane en zo nog wat) ondertussen ben ik er achter dat muziek van Monk ondanks zijn toegankelijkheid behoorlijk complex in elkaar zit...finesse!!

Maar het is inderdaad dat typisch "Monkish" spel wat Lacy op dit album zo duidelijk (maar dan op sax) laat horen. en het zijn ook die "monkishe"elementen die er voor zorgen dat Lacy ook solo (of hier in duo) overeind blijft.

Vreemd blijft wel dat ik (tot nu toe) albums van Lacy meer weet te waarderen dan Albums van Monk

avatar van Supernormal
Toen ik deze in de bib zag staan dacht ik: hier zal wel een hoge score van Soledad bijstaan. Ik had gelijk.

Soledad
Haha ja ik heb als een van de weinigen hier op mume echt iets met Mal Waldron. Één van mijn favoriete pianisten. Deze plaat met Lacy is geweldig en vooral de chemie is zo mooi. Tip: luister het wel in etappes