Little Junior Parker - Driving Wheel (1962)

Blues
Label: Duke

1. Driving Wheel (2:30)
  2. I Need Love So Bad (2:33)
  3. Foxy Devil (2:20)
  4. Someone Broke This Heart of Mine (2:14)
  5. How Long Can This Go On? (2:12)
  6. Yonder's Wall (2:10)
  7. Annie Get Your Yo-Yo (2:15)
  8. Tin Pan Alley (2:23)
  9. Someone Somewhere (2:46)
  10. Seven Days (2:18)
  11. The Tables Have Turned (2:17)
  12. Sweet Talking Woman (2:06)
  13. Sweet Home Chicago * (2:34)
  14. Five Long Years * (2:25)
  15. Next Time You See Me * (2:38)
  16. In the Dark * (2:30)
  17. Barefoot Rock * (2:41)
  18. Wondering * (2:26)
  19. Strange Things Happening * (2:52)
  20. These Kind of Blues * (3:12)
avatar van spinout
Ik ken Junior Parker voornamelijk van zijn opnamen voor Sun in Memphis mid jaren vijftig. Ook deze opnamen uit het begin van de jaren zeventig mogen er zijn. Niet spectaculair, maar gewoon degelijke blues.

avatar van jorro
Fijne blues, maar wat mij betreft toch minder als de albums van Lightnin' Hopkins of Jimmy Reed uit hetzelfde jaar (1962) Ik vermoed dat spinout zich vergist als hij het over het begin van de jaren zeventig heeft in het bericht hier boven. Hij zal zestig bedoeld hebben, want daar dateert dit album uit. Junior Parker overleed ook in december 1971.

avatar van spinout
Je hebt groot gelijk. De jaren zestig dus. Zijn beste tijd lag bij Sun in de jaren 50.