Aimee Mann - @#%&*! Smilers (2008)

Label: Super Ego

1. Freeway (3:50)
  2. Stranger into Starman (1:31)
  3. Looking for Nothing (3:46)
  4. Phoenix (3:56)
  5. Borrowing Time (3:12)
  6. It's Over (3:58)
  7. Thirty One Today (4:52)
  8. Great Beyond (3:12)
  9. Medicine Wheel (4:08)
  10. Columbus Ave. (4:06)
  11. Little Tornado (3:23)
  12. True Believer (3:32)
  13. Ballantines (2:21)
avatar van grovonion
Eerste paar nummers zijn degelijk en typisch Mann maar toch ook weer met een vleugje saaiheid. Naarmate de CD vordert neemt echter het niveau toe en op het einde was ik zelfs wat enthoesiast. Ik hoop op een pareltje naar ettelijke luisterbeurten en begin ik alvast ongewoond optimistisch: 4*

avatar van Shangri-la
Ik vind hem beter dan haar vorige 2 platen, deze zit bijna aan het niveau van Bachelor # 2. Vier sterren van mij.

Thijssie024
Ik ben bang dat ik na een luisterbeurt moet concluderen dat dit weer van het niveau Bachelor Nr. 2 en Lost In Space is. Geen concept dit keer, maar een aantal ijzersterke songs in de cynische toon wie we wel gewend zijn van Mann.

eigenlijk een 7.5 uit 10 ... een aanrader
great song writer - great voice!

Thijssie024
Nog maar een halfje omhoog. Ik heb hem al bij wat vrienden en kennissen aanbevolen en de meningen zijn daar ook unaniem.

avatar van van elst
return to form, mooi zo ...

avatar van TerryA
misschien wel de meest onderschate album van het jaar tot nu toe.
halfje omhoog ... een aanrader

Gewoon een groeidiamantje

avatar van Shangri-la
Deze cd is prachtig, mensen word wakker, ga dit horen!!

avatar van TerryA
zo te zien komt Aimee als nog een gig in NL doen om deze abum te promoten:

AIMEE MANN - Monday 20th October at Melkweg in Amsterdam

avatar van Japser84
Zeker, hoppa, de kaartjes zijn binnen. Prachtplaat is dit!

avatar van Ceasar
Japser84 schreef:
Zeker, hoppa, de kaartjes zijn binnen. Prachtplaat is dit!

En net zo genoten als ik?

avatar van c-moon
Ceasar schreef:

En net zo genoten als ik?

Heb de plaat nog niet gehoord... Maar ga over een halfuurtje naar Brussel vertrekken voor het optreden van Aimee.... ik zal de nummers dan wel live horen

Can't wait !

avatar van TerryA
was afgelopen zaterdag bij AB in Brussels voor haar concert. Samen met songs van deze album ook van haar vorige albums en van de Magnolia soundtrack. een top concert van een top artiest!

Iets meer gepolijst dan de vorige 2 cd's. Melodieus klopt het zoals altijd. In het begin heb 'm "kapotgedraaid", nu weer eens uit de kast gehaalt en een 1/2 puntje erbij gedaan. Waarom? Moet je maar eens luisteren. Het blijft een groeidiamantje en Aimee gaat nooit echt vervelen!!!!

avatar van FunkStar
Luister naar het nummer Freeway en het blijft de rest van de dag door je hoofd spelen. Geweldig nummer!

Toch maar eens snel de rest luisteren!

FunkStar schreef:

Toch maar eens snel de rest luisteren!
Ik weet niet of je al meer van Aimee Mann gehoord hebt, maar als je dat nog niet hebt gedaan raad ik je dat erg aan. Zij is één van de beste singer/songwriters. Dit album is ook beregoed

avatar van c-moon
Realiseer me dat ik helemaal nog niets had geschreven over dit album!

Het album verdient anders toch wel het nodige lof !
Aimee Mann doet het weer. Pakkende liedjes met mooie melodietjes met telkens weer die prachtstem van haar...

Hoorde sommige van de nieuwe numers voor 't eerst op dat geweldige concert in de AB en was onder de indruk (van het hele concert trouwens - zo dacht ik er toen over: ). De studiojasjes van de liedjes zijn ook heel goed.

Favorieten: "Freeway" dat een instant meezinger/classic is, maar zeer zeker ook "Borrowing Time" en "The Great Beyond"...

En wat een geweldig nummer is ook "31 Today" zeg ! Nog zo'n aanstekelijke song/ melodie... en die tekst !!!!

Een dikke 4 en nu ik nog eens aan het luisteren ben naar dit mooie album realiseer ik me dat die 4 best wel eens richting 4,5 of zelfs 5 zou kunnen gaan....

Aimee fo president

avatar van Philipstown
Prachtige plaat, beetje ondergewaardeerd in Nederland. Je moet van haar nasale stem houden, maar de songs zijn zonder uitzondering allemaal heel doordacht. Zowel qua tekst, instrumentatie (veel 'old school'-keyboards) en productie.
Voor mij een van de mooiste albums van de afgelopen jaren.

avatar van rkdev
Wederom een prachtige plaat van Aimee. Sinds 'Bachelor no 2' heeft deze dame alleen maar kwaliteitsplaten afgeleverd, en deze hoort wederom in dit rijtje thuis. Jammer dat ze in Nederland zo onbekend is. Top plaat van een top artiest !!

avatar van bertus99
The Forgotten Arm was het laatste album dat ik van Aimee Mann heb. Nu pas eraan toegkomen om de opvolger die alweer uit 2008 is aan de collectie toe te voegen. Ik was ook wel een beetje teleurgesteld over The Forgotten Arm, maar nu blijkt dat ik Smilers al veel eerder in huis had moeten halen. Dit is een veel betere Mann en gelukkig zonder die electirsche gitaar die op TFA zo overheerst. Hier is het weer vooral piano, keyboard en af en toe een strijkje.
Freeway heeft zich in mijn hoofd vastgezet en is er al een week niet uit weg te branden. Ook Borrowing Time doet mee, Hoe simpel kan een goeie popsong toch zijn, als je maar weet hoe je het moet brengen. Aimee weet dat als de beste. Meezingers haast, maar ze pakken me wel helemaal in. Thirty One Today ligt ook al zo lekker in het gehoor en dat met een mooie tekst. Go Honey Go idem dito.
Maar ook de wat minder meezingbare nummers hebben kwaliteit te over, zoals It's Over en het prachtige breekbare Little Tornado.