Stevie Wonder - Anthology (1974)

Soul / R&B
Label: Motown

1. Thank You (For Loving Me All the Way) (2:30)
  2. Contract on Love (2:02)
  3. Fingertips (Part II) (2:52)
  4. Workout Stevie, Workout (2:40)
  5. Castles in the Sand (2:10)
  6. Hey Harmonica Man (2:35)
  7. High Heel Sneakers (2:58)
  8. Uptight (Everything's Alright) (2:53)
  9. Nothing's Too Good for My Baby (2:38)
  10. Blowin' in the Wind (3:45)
  11. Ain't That Asking for Trouble (2:47)
  12. I'd Cry (2:22)
  13. A Place in the Sun (2:52)
  14. Sylvia (2:33)
  15. Down to Earth (2:48)
  16. Thank You Love (2:50)
  17. Hey Love (2:44)
  18. Travelin' Man (2:54)
  19. Until You Come Back to Me (That's What I'm Gonna Do) (3:06)
  20. I Was Made to Love Her (2:35)
  21. I'm Wondering (2:52)
  22. Shoo Be Doo Be Doo da Day (2:44)
  23. You Met Your Match (2:36)
  24. I'd Be a Fool Right Now (2:53)
  25. Alfie (2:58)
  26. More Than a Dream (3:20)
  27. For Once in My Life (2:16)
  28. Angie Girl (2:56)
  29. My Cherie Amour (2:54)
  30. Don't Know Why I Love You (2:43)
  31. If I Ruled the World (3:31)
  32. Yester-Me, Yester-You Yesterday (2:57)
  33. Never Had a Dream Come True (2:59)
  34. Signed, Sealed, Delivered (2:46)
  35. Heaven Help Us All (2:59)
  36. I Gotta Have a Song (2:32)
  37. Never Dreamed You'd Leave in Summer (2:56)
  38. If You Really Love Me (2:53)
  39. Something Out of the Blue (2:58)
  40. Do Yourself a Favor (5:58)
avatar van LucM
Een compilatie van nummers van de jonge Stevie Wonder uit de jaren '60 en begin jaren '70. Ik weet niet of die nu nog te krijgen is, ik heb hem gelukkig wel. Al moet de beste periode van Stevie Wonder nog komen, dit is een prima compilatie met heel wat soulklassiekers.

avatar van Pruimpit
Deze 3lp is ook nog eens verschenen onder de titel 'Looking Back', met verder dezelfde hoes en nummers. Prima Stevie-verzamelaar voor wie de essentiele platen uit de jaren 70 al heeft.

avatar van devel-hunt
Ik weet nog dat dit een driedubbel lp was. Heb deze ooit voor een prikkie gekocht, maar met de jaren kwijtgeraakt. Het zal mooi zijn als deze op cd verschenen is, maar ik vermoed van niet. Wat jammer is. Prima verzamelaar van little Stevie, zoals hij zichzelf toen noemde.

avatar van LucM
Ik denk niet dat deze compilatie nog verkrijgbaar is. Deze (3LP) heb ik ook lange tijd gehad maar was nu danig versleten dat ik deze compilatie op CD kocht (weliswaar tweedehands).

avatar van heartofsoul
Heel raar dat er van deze geweldige compilatie nooit een cd-release verschenen is. In plaats daarvan zijn er wél allerlei dubieuze en onlogisch samengestelde verzamelaars verschenen. Maar goed, heb dit geweldige album gelukkig nog op vinyl...