The Stranglers - Peaches (2002)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Rock / Punk
Label: EMI

1. Peaches (4:05)
  2. Golden Brown (3:27)
  3. Walk on By [Edit] (4:24)
  4. No More Heroes (3:27)
  5. Skin Deep (3:55)
  6. Hanging Around (4:25)
  7. All Day and All of the Night (2:30)
  8. Straighten Out (2:46)
  9. Nice 'N' Sleazy (3:11)
  10. Strange Little Girl (2:41)
  11. Who Wants the World (3:12)
  12. Something Better Change (3:34)
  13. Always the Sun [Sunny Side Up Mix] (3:57)
  14. European Female (4:01)
  15. (Get a) Grip (On Yourself) [Grip '89 Remix] (4:01)
  16. Duchess (2:28)
  17. 5 Minutes (3:16)
  18. Don't Bring Harry (4:08)
  19. Folie (6:05)
  20. 96 Tears (3:04)
Prima verzamelaar, waarop sterke songs te vinden, maar toch ook wel zwakkere broeders. "Strange little girl" blijf ik een mooi en intrigerend liedje vinden.

avatar van Arno
Deze verzamelaar is me net iets te uitgebreid. Doe mij maar Greatest Hits 1977-1990. Die is zo goed als perfect. Hier staan er naar mijn mening toch ook een aantal iets mindere nummers op. Maar nog steeds een mooie 4* waard natuurlijk.

edit: lol, bericht 2 bijna 4 jaar na bericht 1.

avatar van MartinoBasso
Ik mis 'No Mercy' en die remix van Always the Sun vind ik maar niets, heb liever het origineel.

avatar van vigil
MartinoBasso schreef:

Klopt maar toch wel aardige aanvulling als je het origineel al op een andere cd hebt.

avatar van Jan Wessels
Deze verzamelaar 2de hands gekocht voor een paar euri. Op zich leuk maar waarom staat er nou een remix uit 89 van (Get a) grip (On Yourself) op? En een remix van Always the Sun? Dat is weer zooooo ... FUBAR?

In ieder geval, vanmiddag de verzamelaar The collection 1977-1982 gekocht waar Grip wel in de heerlijk rammelende originele uitvoering opstaat. Vele malen beter!

avatar van dazzler
Geen slechte verzamelaar dit, maar omdat het bekendste werk
verspreid zit over twee labels (EMI en Sony) is het altijd behelpen.

Hier ligt dus de klemtoon op het EMI (of Capitol) werk.
De periode 1977-1982 maw en die is vrij compleet vertegenwoordigd.

Enkel jammer dat (Get a) Grip (on Yourself) er in zijn 1989 overdub versie op staat.
Daar gaan mijn kloten altijd zo van jeuken (excusez moi la langue Stranglerienne).

Van de Sony periode (1983-1990) verzamelde men alsnog
European Female, Skin Deep, Always the Sun, All Day and All of the Night,
en 96 Tears. Geen No Mercy of Nice in Nice bijvoorbeeld ...

Daarvoor moet je dan weer te raden gaan bij deze compilatie van Sony
uit hetzelfde jaar ... The Stranglers - Sweet Smell of Success (2003)

avatar van E40
E40
zoals meestal bij verzamelaars staan er op het einde wat mindere nummers , en ik val in herhaling ook spijtig van die 2 remixen ( dat zetten ze meestal bij de bonusnummers of op een aparte schijf )en dat vb No Mercy hier niet op staat

avatar van Outlaw104
Idd. spijtig van die 2 remixen en het ontbreken van No Mercy.

Beter neme men The Collection 1977-1982 en vult deze aan met Decade: best of 1981-1990.
Dan heb je alleen een overlap met Golden Brown en Strange Little Girl, nummers die je best 2 maal kunt of wilt beluisteren
En voor nog geen 12 euri ben je dan vrij compleet.