Retribution Gospel Choir - Retribution Gospel Choir (2008)

Label: Cycle

1. They Knew You Well (3:41)
  2. Take Your Time (4:06)
  3. Breaker (2:06)
  4. Somebody's Someone (2:56)
  5. Destroyer (3:33)
  6. Holes in Our Heads (2:59)
  7. What She Turned Into (2:22)
  8. For Her Blood (2:10)
  9. Kids (4:06)
  10. Easy Prey (2:14)
avatar van Cygnus
Alan Sparhawk en Matt Livingston van Low vormen samen met drummer Eric Pollard Retribution Gospel Choir, dat is tegenstelling tot wat de bandnaam doet vermoeden, geen koor is. Het schijnt dat het geluid dichter bij de beginperiode van Low ligt dan Low anno 2008, maar dat moet ik zelf beluisteren om erover te kunnen oordelen.

khonnor
knappe plaat maar niks geluid van low in de begindagen.
dit is misschien wel even minimalistisch, maar wel veel rauwer van geluid.
vooral de 2 eerste songs zijn prijsbeesten van jewelste: schurende gitaren, de slepenede zang van alan sparhawk verpakt in hemelse melodieen

Lekkere rockplaat met rauw geluid. Liever dit dan de 'mooie' liedjes van Low waar ik (nog) niet veel mee kan. 3.5* voorlopig

avatar van scabiosa
Een plaat die mij maar niet kan vervelen. Het is van die muziek die niet erg uitblinkt in originaliteit maar gewoon steengoed is. Vooral het nummer 'kids' is een echte meezinger.
Tof cd'tje!!!!

Ik kan hier geen genoeg van krijgen. Ik heb hem afgelopen week gekocht na een tip van de lokale platenboer en draai weinig anders op het moment.they knew you well, take you time, destroyer, kids, hole in our heads. Heerlijk.

Nieuwe is trouwens uit en die is ook weer leuk.