Scorn - Gyral (1995)

Electronic
Label: Earache

1. Six Hours One Week (6:40)
  2. Time Went Slow (9:45)
  3. Far in Out (5:54)
  4. Stairway (8:11)
  5. Forever Turning (5:18)
  6. Black Box (7:41)
  7. Hush (9:06)
  8. Trondheim / Gävle (9:10)
avatar van B.Robertson
Na zijn tijd met Napalm Death ging drummer Mick Harris zich meer met langzame muziek bezighouden. Scorn is een electronisch project van hem. Oorspronkelijk begonnen als reünie van de oude Napalm Death maar op dit album valt alleen Harris te horen. Vrij sobere, trage en haast hypnotiserende muziek met erg diepe baslijnen. Geheel instrumentaal en als CD ook sober uitgebracht. Geen opdruk op de schijf (geheel zwart) en een minimum aan informatie.

avatar van John Doe
Rauwe, trage beats, hypnotische atmosferen, dubby grooves, soms licht noisy texturen. Wanneer puike -soms sublieme- basslines erbij komen is de toon gezet. Best tof album, maar niet zo strak uitgewerkt als het voor mij best gelijkende Tri Repetae++ van Autechre uit dit jaar. Daarmee ligt dit aardig in lijn evenals met sommige tracks van Seefeel en Aphex Twin die rond 1994 zijn uitgebracht.