Dead Man Walking (1995)

Score / Pop
Label: Columbia

1. Bruce Springsteen - Dead Man Walking
  2. Johnny Cash - In Your Mind
  3. Suzanne Vega - Woman on the Tier (I'll See You Through)
  4. Lyle Lovett - Promises
  5. Nusrat Fateh Ali Khan - Face of Love

met Eddie Vedder

6. Tom Waits - Fall of Troy
  7. Michelle Shocked - Quality of Mercy
  8. Mary Chapin Carpenter - Dead Man Walking (A Dream Like This)
  9. Tom Waits - Walk Away
  10. Steve Earle - Ellis Unit One
  11. Patti Smith - Walkin Blind
  12. Eddie Vedder - Long Road

met Nusrat Fateh Ali Khan

13. Eddie Vedder - Dead Man *
neo
''Face of Love'' is prachtig, die stem van Ali Khan is hemels (ook al zo mooi te horen in The Four Feathers van James Horner).Slechts 1 nummer van componist Eddie Veder op deze uitgaven (wat overigens wel een goede track is). Nee doe mij maar Veder's score uitgaven. 2 sterren

Het zijn voor mij ook "Long road" van Eddie Vedder & Nusrat Fateh Ali Khan en "Face of love" van (alweer) Eddie Vedder & Nusrat Fateh Ali Khan die deze soundtrack nog wat omhoog trekken, de rest van de songs zijn aan de matige kant.

avatar van EmDee
neo, het is Vedder.

Nog steeds verbzingwekkend wat het nummer Dead Man van Vedder niet op de soundtrack is gekomen.

avatar van Bighead
Muziek past erg goed bij de film. Vind het een moie cd die ook een mooi geheel vormt. Vaak zijn soundtracks wat vreemd gevarieerd en wisselvallig van kwaliteit.. vind dat van deze niet....
Dead Man Walking van Mary Chapin Carpenter is een juweeltje.

avatar van Herr Meijer
42 schreef:

Op de mijne staat-ie wel. Bonustrack, nummer 13, Dead Man van Eddie Vedder.

Father McKenzie
De film werkt veel beter dan deze wat krakende soundtrack; Springsteen springt eruit natuurlijk, JOhnny Cash is best goed, Nusrat Fateh Ali Khan is top, er is ook nog Tom Waits, maar de rest van de soundtrack spreekt me veel minder aan.
***

Down_By_Law
Erg goede soundtrack, met veel van mijn favoriete artiesten. Springsteen's titeltrack is goed (niet echt bijzonder), maar het zijn Tom Waits ('Fall Of Troy' en 'Walk Away') en Steve Earle ('Ellis Unit One') die voor mij de hoogtepunten zijn. Ook mooi werk van Lyle Lovett, Patti Smith en Johnny Cash. Minpunten zijn de nummers van Eddie Vedder en Michelle Shocked.

avatar van CTK
CTK
Het hoogtepunt van dit album is Ellis Unit One van Steve Earle. Daarnaast de nummers van Bruce Springsteen en Johnny Cash.

avatar van kevinhuisman1984
Moet ik me absoluut bij aansluiten, de track van Steve Earle is het mooiste nummer van deze soundtrack.

avatar van Killeraapje
Ik vind de track van Lyle Levett werkelijk schitterend. Alleen daarvoor al is dit album de moeite waard.

avatar van spinout
Killeraapje heeft gelijk. Het nummer van Lovett is het beste op dit album. Vega valt erg tegen. De goede nummers tegen de mindere afgezet, vind ik dit toch een 4.0 album.

avatar van Kronos
Bijna alle nummers zijn genoemd als beste nummer. Gewoon een sterke verzameling dus.

avatar van deefbdx
Ik kan er echt niet bij dat Ellis Unit One van Steve Earle hierboven niet door iemand werd genoemd als het beste, meest indrukwekkende nummer van deze plaat. Dat nummer is zo fantastisch goed. De huiveringen lopen over mijn rug en de tranen staan in mijn ogen, telkens weer. Niets minder dan briljant.
Overigens vind ik Qualitiy of Mercy van Michelle Shocked ook erg fijn.