Commodores - The Collection (2002)

Alternatieve titel: Brick House

Funk
Label: Spectrum

1. Brick House (3:36)
  2. I Feel Sanctified (3:44)
  3. The Zoo (The Human Zoo) (3:07)
  4. The Bump (4:05)
  5. Slippery When Wet (2:57)
  6. Gonna Blow Your Mind (5:40)
  7. Gimme My Mule (5:08)
  8. Cebu (4:51)
  9. Fancy Dancer (4:27)
  10. Squeeze the Fruit (2:56)
  11. Won't You Come Dance with Me (4:04)
  12. Too Hot Ta Trot (3:30)
  13. Funky Situation (4:02)
  14. Flying High (3:49)
  15. Wonderland (5:25)
  16. X-rated Movie (4:44)
  17. Machine Gun (2:40)
Pieter Paal
Een prachtige verzamelaar die zich niet weer eens richt op alleen maar de ballads van Lionel Richie. Dit is het echte funky spul van de bovenste plank! Naast Funkadelic, Parlement, Sly & The Family Stone en E.W. & F. een van de beste funkbands allertijden!

avatar van gaucho
Inderdaad een alleraardigste budget-release van Universal's Spectrum-label. Ditmaal voor de verandering eens niet een willekeurige vergaarbak, maar een met zorg geselecteerde serie stevige funknummers. Geen ballads ditmaal (hooguit Wonderland, die hier dan ook een wat verloren indruk maakt), maar het dampende funkwerk dat de Commodores vooral in de beginjaren opnamen. Want dat ze een stevig potje konden funken, blijkt wel uit deze compilatie, met als hoogtepunten Gimme my mule, Cebu, Fancy dancer en de stompers Brick house en Machine gun. Leuk als je eens een andere kijk wilt krijgen op het album-werk van de Commodores.