Sheila E. - Sheila E (1987)

Funk / Pop
Label: Paisley Park

1. One Day (I'm Gonna Make You Mine) (4:05)
  2. Wednesday Like a River (3:25)
  3. Hold Me (4:09)
  4. Faded Photographs (5:02)
  5. Koo Koo (3:26)
  6. Pride and the Passion (4:49)
  7. Boy's Club (3:56)
  8. Soul Salsa (3:09)
  9. Hon E Man (3:21)
  10. Love on a Blue Train (5:31)
Wat zou er van haar terecht gekomen zijn?

Martin schreef:

Wat zou er van haar terecht gekomen zijn?

Heel veel: ze is een gewaardeerd percussioniste in diverse bands en ze maakt nog steeds solo-albums die niet in Europa meer zijn uitgebracht (ze staan ook op MuMe).
Sheila E vond het ook nooit leuk om als sexy vamp bekend te staan. Zij was i.t.t. andere Prince-dames ook een rasechte muzikante.
Zo af en toe staat ze Prince ook nog bij tijdens live-shows.
Minder in de schijnwerpers dus, maar bezig met datgene wat ze ook echt wil

avatar van FunkStar
Goed album, vooral Koo Koo en Hold Me waren toppers!

avatar van lennon
KooKoo is errug fijn!!!

avatar van FunkStar
Eindelijk dit album op CD gevonden voor een hele kleine prijs! Ik ben weer blij!!!

avatar van Funky Bookie
Minder goed dan de beide voorgangers. Het is duidelijk dat Sheila voor Prince meer was dan alleen een mooi lijf. Ze kreeg een 3e album, iets wat voorheen alleen The Time was gelukt. Dit is ook weer lekker funky, maar minder geïnspireerd.

avatar van Marty McFly
FunkStar schreef:

Waar?

avatar van Funky Bookie
Marty McFly schreef:

Waar?

Discogs?

avatar van funforremi
Dit klinkt als veel muziek uit 1987; strak, glad maar het heeft iets kils. Ik vind hier alleen Faded Photographs er uit springen.