Ladytron - Velocifero (2008)

Electronic / Pop
Label: Nettwerk

1. Black Cat (5:08)
  2. Ghosts (4:42)
  3. I'm Not Scared (3:58)
  4. Runaway (4:50)
  5. Season of Illusions (4:01)
  6. Burning Up (4:08)
  7. Kletva (2:42)
  8. They Gave You a Heart They Gave You a Name (3:28)
  9. Predict the Day (4:25)
  10. The Lovers (2:38)
  11. Deep Blue (5:02)
  12. Tomorrow (3:35)
  13. Versus (5:43)
Net even het album beluisterd op myspace, maar het kon me eerlijk gezegd niet overtuigen. Het klinkt erg onsamenhangend en minder strak dan ik van hen gewend ben. Jammer, want is best een leuk groepje!

avatar van E-Clect-Eddy
Het is natuurlijk moeilijk om een opvolger te maken na het geweldig Witching Hour en dus valt dit een beetje tegen. Maar desondanks klinkt dit album geweldig. Teksten zijn minder sterk en blijven niet zo lang hangen maar op het podium komt het wel goed over. Beste nummers Ghosts, The Lovers, Deep Blue en Tomorrow. 3 mei Paradiso

avatar van itchy
Na het sterke Witching Hour wederom een puike plaat van Ladytron. Op het eerste gehoor staan er minder duidelijke uitschieters op maar als geheel is dit toch een goede plaat en na een aantal luisterbeurten blijken er een flink aantal toptracks op te staan: I'm Not Scared, Season of Illusions, Burning Up, They Gave You a Heart They Gave You a Name, The Lovers, Tomorrow, Versus. Da's alweer de halve plaat en de rest mag er ook wezen!

avatar van winterstorm
OK, het gaat niet echt over de muziek, maar met een collega had ik het vandaag over het logo van Ladytron. Dat is toch wel een van de coolste en stijlvolste bandlogo's op deze aardkloot.

avatar van Djarune
Ghosts is prachtig, maar deze cd kan helaas het niveau van Witching Hour niet evenaren.

avatar van Antie
Juist aan eerste luisterbeurt begonnen en klinkt toch allemaal heel goed.
Het typische Ladytron geluid is weer aanwezig.
En zijn niet echt nieuwe wegen ingeslagen maar voor mij hoeft dat niet bij Ladytron.
Vooral "Pridict the day" blijft hangen bij mij

avatar van DeAI
Na een eerste keer luisteren niet geweldig. Na enkele keren komt het niveau van de plaat bovendrijven. Vooral Black Cat; Ghosts en Predict the day zijn zalige nummers

avatar van suzi
versus kan ik zo 10 keer achter elkaar beluisteren dus dat wil toch wel wat zeggen.
ladytron heeft geweldige muziek. er zit gevoel in van heb ik U daar. het leeft met je mee en snapt je depressies. weet daar een mooie melancholische draai aan te geven

Onsamenhangend? Minder strak??? Beste Veroniek, luisteren wij wel naar hetzelfde album? My foot, dit is een dollemansrit van het eerste nummer tot het laatste. Na ontelbare luisterbeurten durf ik het wel aan: Velicifero is NOG BETER dan het geweldige Witching Hour.

Toegegeven, een eerste beluistering viel tegen. Een brij van geluid waarin ik nauwelijks nummers van elkaar kon onderscheiden. Maar toen Burning Up aan de beurt was begon het kwartje te vallen. Dat is dan ook het prijsnummer, maar er is veel meer moois: neem nou Season of Illusion dat optimaal gebruik maakt van de twee wereldzangeressen die deze band in de gelederen heeft. Of het geweldige en sinistere Deep Blue. Overigens: het is wel een vereiste dat je deze cd beluistert door een hele goede koptelefoon. Luister dan maar eens naar Black Cat met die knalharde BOEM BOEM en zeg dan nog eens dat dit geen goed album is.

avatar van Brecht
Vraagje: heeft Ladytron buiten Black Cat en Kletva nog Bulgaarse nummers? A propos, dit is het originele Kletva.

avatar van Shinobi
Witching Hour vond ik wel een relaxed album en dit is zeker een goede opvolger.
Wel opvallend die Bulgaarse nummers, ze hebben toch geen Bulgaarse roots of wel?
Van velen lees ik dat ze Versus de beste track op het album vinden, maar ik vind 'm op zich wel oké. Misschien dat ik 'm wat vaker moet gaan luisteren.

Voor nu 3, 5 sterren.

avatar van wibro
Minder dan Witching Hour, maar nog altijd keigoed dit album van Ladytron met de dames Helen Marnie en Mira Aroyo. Beste nummers vond ik "Burning Up", "Tomorrow" en "Versus", maar eigenlijk zijn ze allemaal best mooi, ook de door Mira Aroyo in het Bulgaars gezongen nummers. Toch ook maar eens de overige albums van deze uitstekende band beluisteren.
btw Hoe moeten we deze muziek nu classificeren. In de synopsis staat dance/rock. De wikipedi spreekt van electropop/new wave. Ikzelf zie toch meer in het laatste. Deze muziek sluit imo uitstekend aan bij de New Wave van de beginjaren tachtig.

avatar van WesleyX16
Ik weet niet of ik dit album of Witching Hour beter vind. Ladytron was helemaal top. Want beide albums bevatten slechts topnummers. Grappig dat Black Cat in een voor mij vreemde taal is. Het zal wel Bulgaars zijn. Maar het werkt prima. En eigenlijk maakt het helemaal niet uit welke taal het is. De stemmen zijn verslavend van Ladytron.

WesleyX16 schreef:
De stemmen zijn verslavend van Ladytron.

Zeker! Of het nu Engels is of Bulgaars of het universele 'aahhhhhhaahhhaa'

avatar van matthijs
Ik geef niet vaak 5 sterren... denk dat ik zo'n 1000 albums hier heb gewaardeerd, wel een stuk of 20 a 30 keer een 4,5 maar dit is een van de vijfjes. En ken m pas 4 dagen. Wat een magie zeg. De hoeveelheid sterke songs is ... onmogelijk. Ideale blend tussen electronica en rock.
Ken hun eerste drie platen, ook geweldig. Dat kon niet beter. Dacht ik.

avatar van matthijs
Ik geef geen punten voor de hoes, maar die is ook magisch mooi en passend!