Flight of the Conchords - Flight of the Conchords (2008)

Nieuw-Zeeland
Label: Sub Pop

1. Foux da Fa Fa (2:46)
  2. Inner City Pressure (3:27)
  3. Hiphopopotamus Vs. Rhymenoceros (2:09)
  4. Think About It (3:14)
  5. Ladies of the World (3:57)
  6. Mutha'uckas (2:26)
  7. The Prince of Parties (1:48)
  8. Leggy Blonde (2:42)
  9. Robots (3:43)
  10. Boom (2:17)
  11. A Kiss Is Not a Contract (1:54)
  12. The Most Beautiful Girl (In the Room) (4:02)
  13. Business Time (4:05)
  14. Bowie (3:15)
  15. Au Revoir (0:21)
avatar van djarend
Wie heeft hier ooit van gehoord? Ik niet, kreeg vandaag promootje opgestuurd in erg leuk hoesje, leuke plaat, wil hier meer over weten, beetje Pet Shop Boys meets Beck meets Just Jack, zoiets doet me in qe instantie aan denken

avatar van platedraaier
Dit is een komedie duo uit Nieuw Zeeland. Check maar eens op youtube ofzo.

avatar van djarend
en ik kom er net achter dat de producer ook iemand is die met Beck heeft gewerkt, dus hoorde ik dat goed. maar verder is het ook niet meer dan leuk hoor.. maar goed dat is blijkbaar dus ook de bedoeling.

Wiljan
Erg leuke serie, heb vorige week het eerste seizoen afgekeken en ik meen dat er geen verdere afleveringen zijn gemaakt? Volgens mij komen alle liedjes ook voor in de serie.

mes-one
Wiljan schreef:
Volgens mij komen alle liedjes ook voor in de serie.

Het is een selectie van liedjes uit de serie ja.

avatar van Facedown
Duidelijk waar ze ook hun inspiratie halen (Tenacious D)...

A*V
Al moet ik zeggen (Ik heb het eerste seizoen ook gekeken) het zijn lang niet alle liedjes en ook niet de beste li edjes. Ze hebben een geniaal nummer op de lord of the rings gemaakt, echt hilaries
en Albi The Racist Dragon natuurlijk

mes-one
Facedown schreef:
Duidelijk waar ze ook hun inspiratie halen (Tenacious D)...

Ze speelden dit soort liedjes al jaren in Nieuw Zeeland, dus denk dat dat reuze mee valt.

avatar van Facedown
mes-one schreef:

Okay, lette alleen maar op de releasedate van hun cd's foutje dus

avatar van Bill
Geniale opener, verder gewoon een erg leuke CD. Leuk voor de zomer. (toch jammer dat we in NL wonen dan...)

avatar van Sparks
Flight of the Conchords! Grappige Kiwi's. Helaas toch een aantal nummers die ontbreken, (Albi, en Lord of the Rings) maar ook If Your Into It en Cheer Up Murray! Maar vermakelijke serie.

Erg leuk tv-programma, maar muzikaal stelt het toch niet veel voor, vind ik. Puur humor, maar geen echte muziek.

Goede muziek die goed ondersteunend werkt in de tv-serie. Voor de rest moet je dit niet al te serieus nemen denk ik

avatar van Kossy
Echt een geweldig grappig duo en zeer talentvol! kennis mee gemaakt op mijn reis door Nieuw Zeeland, had anders nooit van ze gehoord vrees ik. Het verdient zeker meer aandacht! Helaas is het album niet heel erg sterk, ze hebben leukere nummers.

Voor wie het interesseert, ik heb een uitvoerige analyse gemaakt van de manier waarop FotC de theorie van humor omzet in de praktijk. Ik heb me daarvoor gebaseerd op hun live-shows waarvan vele fragmenten op youtube te bekijken zijn. Ik vind die live-performances van een heel hoog niveau, dat ze nooit halen op cd. Door de muziek te ontdoen van hun performance, worden ze gereduceerd tot pure liedjes, en dan is het plots te weinig. De productie is niet denderend, en de muzikale kwaliteiten van het duo volstaan niet om tussen de groten te gaan liggen met hun cd.

Maar op het podium zijn ze onovertroffen! De analyse start hier:

Een analyse van humor aan de hand van het repertoire van Flight of the Conchords (1) | Stanza blogt - blog.stanzamuziek.be

avatar van Sfeermaker
Flight of the Conchords opent met een zomers deuntje met bijna-Frans geneuzel. Voor mij is het een leuke knipoog naar de chauvinistische, stokbrood vretende Fransen. Bovendien herkent iedere buitenlandse toerist met enkel de basiskennis van de Franse taal zich erin, ik ben er daar een van. De instrumentale begeleiding is niet verrassend maar verder dik in orde.

Een van de leuke liedjes op dit album vind ik "Think about it". Niet alleen al vanwege de onzinnige teksten, daar wordt heel het album mee aan elkaar gepraat. Des te meer om de cliché dingetjes in de popmuziek die het duo aandikt. De herhalingen van refreintjes en de a capella jam op 't einde. Zo droog.

Business Time is de topper van het album. Hele leuke en herkenbare situaties rondom het spel der liefde. I know what you're trying to say honey, you're trying to say "Oh yeah, that's it!!!".

Fijne onzin