DJ Krush - MiLight (1997)

Japan
Electronic
Label: Mo' Wax

1. Intro (1:30)
  2. From Rino (0:29)
  3. Shin-Sekai (3:24)

met Rino

4. Jikan No Hashi 1 (0:55)
  5. From Stash (0:33)
  6. Real (4:27)

met Tragedy

7. From Tragedy (0:37)
  8. Jugoya (4:31)
  9. Listen (7:04)

met Shawn J. Period

10. From Shawn J. Period (0:44)
  11. Supanova (4:30)

met Finsta Bundy

12. From Finsta Bundy (0:28)
  13. Jikan No Hashi 2 (2:15)
  14. From DJ Cam (0:43)
  15. Le Temps (9:36)

met DJ Cam

16. From Kemuri Production (1:56)
  17. Hitotsu No Mirai (6:02)

met Kemuri Production

18. From Futura 2000 (0:31)
  19. From DJ Krush (0:51)
  20. Jikan No Hashi 3 (2:08)
  21. From Lee Q (0:33)
  22. From Mos Def (0:37)
  23. Shinjiro (4:18)

met Mos Def

24. From Ken "Duro" Ifill (0:21)
  25. Light (Can You See It) (4:42)

met Ken ''Duro'' Ifill

26. Mind Games (1:06)

met Eri Ohno

27. From Eri Ohno (5:49)
  28. Skin Against Skin (5:50)

met Deborah Anderson

P-DawG
Opvallend dat hier nog geen berichten bij staan. Dit is namelijk weer een erg sterke plaat van Krush met bijdragen van Mos Def, Tragedy Khadafi en DJ Cam, niet de minste artiesten natuurlijk. Zeker de moeite waard.

Meneer Bungel
Heerlijke triphop/rap inderdaad, maar te lang geleden om er meteen een cijfer op te kunnen plakken. Staat nu op en het is weer genieten van bv. Sekai (heet in mijn player Shin-Sekai), Jugoya, Supanova en Hitotsu no Mirai! Zeer repetitieve en onverbiddelijke beats, maar met heerlijk relaxte melodietjes die de boel laten 'zweven'. -edit- Mind Games staat me als enige track echt tegen, dat ligt geheel aan de zangeres. Ze kán zingen, maar het is níet aan mij besteed (Eri Ohno is dat, met nog wel de lyrics van ene John Lennon)...

Wel veel korte stukjes (gepraat, e.d.) tussendoor die mensen storend kunnen vinden, maar ik hou er wel van.

De titel is trouwens MiLight (my light) en niet Milight (correctie ingestuurd evenals voor deze cover met zwarte rand). -edit- Track 28 staat hier ook nog niet, die zal ik later even insturen; Skin against Skin met Deborah Anderson, die af en toe wat naar een Björk neigt.

avatar van V.B.
Saaie tape, kwam er moeilijk doorheen.. Een van de mindere albums die ik van Krush heb gehoord.