Prolyphic & Reanimator - The Ugly Truth (2008)

Label: Strange Famous

1. Broken Bottles (3:48)
  2. Born Alone (4:57)
  3. Artist Goes Pop (4:30)
  4. Dick and Jane (3:15)

met Macromantics

5. Flashlight (4:14)
  6. Survived Another Winter (5:06)

met Sage Francis, B. Dolan en Alias

7. The Way That I See It (4:02)
  8. The Ugly Truth (4:05)
  9. Box Within a Box (3:30)
  10. On the Side (4:02)
  11. Slow to Get Up (1:40)
  12. Two Track Mind (3:30)
  13. Easier Said Than Done (3:25)
  14. Sleeping Dogs Lie (5:19)
  15. Playing with Old Flames (3:11)
avatar van Osiris Apis
Deze ben ik wel van plan om te luisteren. Het nummer Survived Another Winter is al gelekt.
Prolyphic klinkt als mc best veel als Qwel of Robust. Hij heeft ook met Robust samen een album gemaakt.

avatar van Chrisseh
Van wat ik nu op hun MySpace hoor (Survived Another Winter & Artist Goes Pop), klinkt het best leuk.

avatar van Rhythm & Poetry
In het begin moest ik hier heel erg aan wennen en vond ik het lastig om hier door heen te komen. Kwalitatief is het gewoon erg goed, dat staat buiten kijf. Maar het is toch weer een apparte vorm van hiphop. Staan veel stevige producties op. De mc heeft ook een stem waar ik aan moest wennen. Lyricaal is het sterk en de mc kan me na een aantal luisterbeurten steeds meer bekoren. Het album is interessant en verveelt geen moment. Survived Another Winter is een echte toptrack. Een van mijn favoriete tracks van dit jaar. Ga beginnen met 4* te geven maar dit kan zeker groeien.

avatar van Osiris Apis
Prolyphic's stem kan me ook niet zo heel bekoren, maar het is niet heel vervelend. Maar hij heeft interessante teksten. De producties van Reanimator zijn ook goed. Idd stevige producties met vaak gitaar samples.

avatar van Rhythm & Poetry
Dit is typisch zo'n werk van hoe vaker je het luistert hoe beter dat het wordt. Hiphop die nooit verveelt. Het is de afgelopen tijd regelmatig uit mijn speakers gekomen en met de lusiterbeurt ben ik enthousiaster geworden. Een van de beste werken uit 2008. Zelfs de mc (als eenmaal het kwartje gevallen is) vind ik erg dope komen. Lyrics zijn ijzersterk. En voor mij staat hier het beste nummer van het jaar op: Survive Another Winter.

avatar van Chrisseh
Hier toch maar aanbegonnen, uiteindelijk. En het klinkt goed; zeer goed zelfs. Ik moet het nog beter beluisteren, maar van wat ik nu heb gehoord, vinkt het alle boxen aan: goede MC, goede teksten en ook nog eens goede producties. Het enige nadeel is dat een album vaak ook gewoon lekker weg moet luisteren; en alhoewel het niet 'only the voice' is ( (C) Gang starr), heeft een goede stem toch echt zijn voordelen. En dat is nu ook waar ik nu over 'struikel' (in lichte mate); een zeer solide album, maar het wordt niet 'speciaal' goed mede door Prolyphic's stem. Maar misschien kan ik er nog wel over heen komen, dat zou mooi zijn.

avatar van GarnalenPeller
Beetje vreemd dat hij meteen begint met rappen op elke track, of heb ik nu een hele gare versie?

avatar van Osiris Apis
Ik denk het wel, want je hoort eerst gewoon een beat op elke track.

avatar van GarnalenPeller
Ik heb nu de normale versie, ik vind 99 Bottles en de 2de helft werkelijk prachtig.

avatar van Oepsje
Prachtig album, erg goede productie en scherpe lyrics. De stem van Prolyphic spreekt me juist erg aan. The way I see it is toch wel mijn favoriete track, met name vanwege de lyrics, maar het plaatje staat vol goeie nummers. (op Dick & Jane na).

avatar van prodi9y9
ik heb deze nu een paar keer beluisterd. egt supervette album, bij elke luisterbeurt wordt de album sterker. jammer dat deze album zo onbekend is. als je van sage francis en co zou j dit toch geweldig moeten vinden! ik wacht nog ff met stemmen, nog een paar keer luisteren!

avatar van prodi9y9
ik draai deze nog regelmatig. helemaal mijn muziek. beetje rock-achtige hip-hop. veel variatie, donker sfeertje, en ik vind zijn flow heerlijk!

avatar van J.M.
Geweldige plaat!! Heerlijke productie en erg goede teksten, enkel de flow is een klein minpunt maar ik irriteer me er niet aan ofzo.

avatar van Sjaakspeare
Verrek, 'On The Side' is fenomenaal!

avatar van Sjaakspeare
Sjaakspeare schreef:
Verrek, 'On The Side' is fenomenaal!

Nee, dat nummer heeft een beperkte houdbaarheid. De eerste twee nummers niet, en die zijn ook steengoed. En dan met een steen in de vorm van een forse zwerfkei. Dit album belooft sowieso al wat.

avatar van Osiris Apis
Tot vanavond 12 uur (denk ik meestal bij dit soort acties van CDwow) voor € 6.99 bij Cdwow

avatar van J.M.
Toch wel een briljant album. Ik heb hem weer is geluisterd en opnieuw helemaal geïmponeerd door de geweldige teksten en enorm sterke producties. Wat een samenwerking!!
Verhoog hem met een halfje.

Rene1979
Een cd vol briljante beats en een prima MC. Hier had Sage Francis een goed gevoel bij en heeft ze samengebracht... Perfect eindresultaat die in elke collectie thuis hoort.

Heerlijk album! Ook ik was vooral onder de indruk van de productie, in het bijzonder dan op het nummer 'Box Within a Box', dit nummer neemt me volledig in. Ik heb in tegenstelling tot sommige anderen dan weer absoluut geen probleem met Prolyphic's stem/stijl, de vergelijkingen met Qwel zijn terecht.

Wat me ook opviel was dat ik de sample op het nummer 'Flashlight' meteen herkende, ik wist alleen niet vanwaar. Een bezoekje aan whosampled.com leerde me dat RZA dezelfde sample gebruikte voor de track 'See the Joy', en dat de twee beats nagenoeg exact hetzelfde klinken!

avatar van Elohim
Prachtige producties en Prolyphic is ook een best fijne MC. Toch begrijk ik wel waarom ik hier nooit eerder aan begonnen ben. Prolyphic heeft een zeer monotoon stemgeluid (in dat hij bijna altijd in het hogere register zit), en dat kan vervelend worden bij dergelijke bombastische, geniaal uitgewerkte producties. Ik had hier liever Sage Francis zelf over gehoord.

Toch goed voor een 4,0*
Met een vocaal interessantere MC had het een 5 kunnen worden. Die producties zijn echt heerlijk.

avatar van Osiris Apis
Wie stemt deze de hiphop top 50 in? Of niet...hangt erom met gemiddelde van 4,08.