E-Life - Eleven (1999)

Label: Jive

1. It's Been a Long... (3:50)
  2. The Loot (4:25)
  3. Grasshoppin' (0:59)
  4. More Days to Come (3:43)

met Karima

5. Depression (4:40)
  6. Live from 205th (0:33)
  7. Gunz & Ammo (4:00)
  12. Mirror Talk (1:20)
  13. The Game (4:37)
  14. Childsplay (0:35)
  15. Tamisha (4:31)
  16. Stacked with Honors (4:11)

met The Anonymous Mis

17. Life (4:25)
  18. In Doubt '99 (5:06)

met Postmen

19. Peep This... (2:26)
avatar van Jordy
Jordy (admin)
Na de Postmen kwam ook E-Life eindelijk met z'n debuut-cd, en ook deze vond ik heel erg fijn. Sterke beats, prima teksten.... en E-Life is een heel erg aardige rapper.

avatar van Reijersen
Dit album klinkt leuk. E-Life is begenadigd rap-meneertje. Zn CD E=MC2 is wel stukken beter, maar staat nog niet op de site. Misschien gevalltje van toevoegen, zou t eens zoeken.

Die E=MC2 was idd erg vet.

avatar van Reijersen
Sterke plaat van E-Life, toch beter als E=MC2. E-Life rapt sterk en de producties zijn vaak sterk. Luister dit nog erg vaak.

3,5 ster.

avatar van Rhythm & Poetry
In de categorie: jammer dat ik de laatste jaren niets meer van de artiest heb vernomen scoort E-Life hoog. Het gaat hier namelijk om mijn favoriete Nederlandse rapper van rond de eeuwwisseling. E=mc² is wat mij betreft zijn beste album maar ook met dit album gooide Elvis de Oliveira hoge ogen.

Met name de emotievolle en rustige nummers vind ik van ongekende klasse; neem nou de eerste single: More Days to Come. Een rustige pianoproductie, een refrein met kracht gezongen en de beheerste stem van E-Life, die tekstueel niet eens zo zeer hoogbegaafd is maar desalniettemin met een paar leuke quotables komt: I'd thought you understand, I got honors in stacks, sometimes I start poppig rhymes just to relax//I bump like hunchback in churches of Notre Dame, forget the fame, it's all about the duckets in this game.

Daarnaast wil ik dit album prijzen voor het constant hoge niveau, bijna elke productie en bijna elke rap van E-Life vind ik de moeite waard. De fraaie producties vermengd met de oprechte raps zorgen ervoor dat Eleven nog vaak te vinden is in mijn cd speler. Neem nou bijvoorbeeld de titeltrack zelf, opnieuw een fraai pianodeuntje die wat droevigs met zich meedraagt en dus perfect aansluit bij de harde en gevoelige tekst.

Nu ik het album weer heb opgezet begin ik de rapper weer steeds meer te missen en ik hoop dan ook snel weer iets van hem te horen. Ik hoop dan ook dat hij het niveau van weleer haalt en dat er nummers van hem uitkomen zoals Stacked with Honors of In Doubt ’99 (met de heerlijke reggae invloeden). Mocht deze droom van mij uitkomen dan ben ik de eerste die het nieuwe schijfje wil bemachtigen.

Een cd die ik vandaag heel toevallig tegen kwam, in een platenzaak bij mijn thuis, waar ik vreemd genoeg nooit in gegaan bent. Ik kwam deze toen tegen, en ik ben blij dat ik hem eindelijk orgineel heb.

Inderdaad jammer genoeg, gaan we nooit meer iets van E-Life horen, ik hoop ook nog steeds dat Shy-Rock nog een keer met een solo cd komt

avatar van tovast
heel sterk album.
en vooral on-nederlands goed.
geen accent, lekkere beats en de teksten zijn oke, maar vooral zijn flows spreken me aan.

avatar van Shelter
Nou dat geen accent vind ik wel meevallen...
Ook kwa flow toch ook niet super...redelijk leuk cd-tje die ik gekocht had omdat ik more days to come en I wonder why heel tof vond.
Staan nog wat andere nummers op die ok klinken en wat fillers.

avatar van discipline
Erg sterk album idd, de beats zijn strak en E-Life is ook zeker geen verkeerde mc
een 4*

avatar van Nr.4
Tof album van NL bodem. Iets te weinig tracks die het niveau van de sterke singles halen, maar prima luistervoer. Jammer dat er na het even goede E=MC2 album niet veel meer is vernomen van E-Life.

avatar van Nr.4
Was er van I Wonder Why nooit een clip? Zat die video's vandaag te checken en zou zweren dat dat destijds ook een single was, maar weet niet waar ik die ergens anders zou hebben gehoord dan op tv toen.