The Firm - The Album (1997)

Label: Aftermath (II)

1. Intro (0:48)
  2. Firm Fiasco (4:27)
  3. Phone Tap Intro (0:35)
  4. Phone Tap (3:46)

met Dr. Dre

5. Executive Decision (3:43)
  6. Firm Family (4:00)

met Dr. Dre

7. Firm All Stars (3:20)

met Pretty Boy

8. Fuck Somebody Else Intro (1:24)
  9. Fuck Somebody Else (4:18)
  10. Hardcore (4:10)
  11. Untouchable (1:11)

met Wizard

12. Five Minutes to Flush Intro (0:48)
  13. Five Minutes to Flush (4:43)
  14. Desperados Intro (0:32)
  15. Desperados (4:27)

met Canibus

16. Firm Biz (3:24)

met Dawn Robinson

17. I'm Leavin (3:31)

met Noreaga

18. Throw Your Guns (3:58)

met Half-A-Mil

avatar van KILLERBEE99
Aardig albumpje

avatar van Gniuz
firm fiasco, phone tap en desperados zijn wel goede tracks maar voor de rest een heel matig album

Rene1979
Wat een achterlijk laag gemiddelde op dit album. Dit is echt een heerlijke ol'skool cd..

avatar van The-Lion
Valt me op dat vele beats mij bekend voorkomen van Eminem! Aantal freestyles over gedaan ofzo? Phone Tap doet me veel aan Bad Meets Evil denken van The Slim Shady LP

avatar van ThingMan
Je snapt wel dat dit er eerder was dan Eminem?!

mja ik denk gewoon dat dit beetje de stijl is van Dre en z'n productieteam tussen 1996 en 1999 die je op beide albums kunt horen waardoor de beats beetje op elkaar lijken?

avatar van The-Lion
ThingMan schreef:
Je snapt wel dat dit er eerder was dan Eminem?!

Daarom zeg ik ook FREESTYLES over die beats.

avatar van ThingMan
Ah my bad. Had over het woord freestyles heen gelezen. Maar kan alleen de link niet leggen tussen Phone Tap en Bad Meets Evil. Ja, dat Dr.Dre ze geproduceerd heeft.
Zal het album morgen weer eens opzetten. Heerlijke nummers zitten hierop.

Ik vind dit album verre van zo slecht als velen hier beweren. Misschien omdat ik door de slechte kritieken niet meer hoopte op een meesterwerk wat je misschien wel zou kunnen verwachten met namen als Dr Dre, Nas en AZ.