Vader - XXV (2008)

Polen
Label: Regain

1. InVaders [Intro] (1:38)
  2. Chaos (4:16)
  3. Vicious Circle (2:37)
  4. Crucified Ones (3:18)
  5. Dark Age (4:31)
  6. Reign-Carrion (6:32)
  7. Silent Empire (4:12)
  8. Sothis (3:26)
  9. Incarnation (3:05)
  10. Reborn in Flames (4:52)
  11. Blood of Kingu (4:33)
  12. Carnal (2:09)
  13. Fractal Light (2:41)
  14. Red Passage (2:46)
  15. Black to the Blind (4:03)
  16. Kingdom (3:21)
  17. Wings (3:06)
  18. Xeper (3:49)
  19. Cold Demons (2:10)
  20. Final Massacre (4:23)
  21. Reign Forever World (3:56)
  22. Epitaph (3:55)
  23. Dark Transmission (4:34)
  24. Fear of Napalm (2:29)
  25. Wyrocznia (3:24)
  26. Tyrani Piekieł (4:49)
  27. Trupi Jad [Polish Version] * (6:33)
  28. Reborn in Flames [Special Version] * (4:57)
  29. Dark(Er) Transmission(Er) [Hertz Version] * (4:36)
totale tijdsduur: 1:34:35 (1:50:41)
avatar van Dexter
Ah, het jubileum album van de Pools Death-meesters Vader!
Alle klassiekers zijn opnieuw opgenomen voor dit album, inclusief enkele oude underground nummers die alleen op demo zijn uitgekomen en drie Poolse nummers.
Dit wordt voor mij een blindelingse aankoop, wat het zou moeten zijn voor iedere liefhebber van goede deathmetal!
Jammer dat er geen nummers van The Art of War en Impressions in Blood op staan, maar daarop is de line-up hetzelfde als nu, dus het zou een beetje overbodig zijn om díe opnieuw op te nemen. Maar toch, dat waren uitstekende platen.

Toen ik nog in mijn flatje woonde en nogal eens last had van mijn (pauper)buren, zette ik wel eens wat harde muziek aan met de ramen open. Het laatste jaar was dat het nummer Chaos van deze plaat. Gewoon omdat het zo onzettend bruut, lomp en vet is!