Hank Williams Jr. - Songs of Hank Williams (1963)

1 stem

5. Cold, Cold Heart
  6. Hey, Good Lookin'
  7. You Win Again
  8. Moanin' the Blues
  9. I Can't Help It (If I'm Still in Love with You)
  10. There'll Be No Teardrops Tonight
  11. Jambalaya (On the Bayou)
  12. Mansion on the Hill
avatar van heicro
Hoewel de songs voorspelbaar zijn (Vader Hank Sr. is de componist) toont hij met dit album al op veertienjarige leeftijd aan over een grote dosis talent te beschikken die hij niet van een vreemde heeft.
In de jaren tachtig groeit hij uit tot een waar country music icoon met een superstatus.

Nadat Hank Williams Jr bij mij een beetje in de vergetelheid was geraakt, ben ik opnieuw weer helemaal "gepakt" door zijn stem en songs dankzij een bezoek aan de Country Music Hall of Fame in Nashville.

Ik kan overigens de ware muziekliefhebber een Highway 61 vakantieroute (New Orleans-Clarksdale-Memphis-Nashville) van harte aanbevelen.

avatar van Larzz
Ben inmiddels ook helemaal verknocht aan Hank jr. Heb inmiddels bijna 50 albums van Hank. Van 1964 tot 2016. Vind zijn 2e helft jaren 70 en jaren 80 platen dan ook de beste. Allemaal vinyl. De latere op cd. Geweldige stem heeft deze man. En goede instrumentalist: gitaar, banjo, dobro, steelgitaar, viool, bas, piano, orgel, saxofoon en mondharmonica. Ongelooflijk. Zo muzikaal. Erger me dan ook blauw dat sommigen hem afkraken en zijn vader en zoon ophemelen. Hank jr. is veel groter! 70 miljoen albums verkocht. Tientallen platina en gouden albums. Velen top 10 noteringen. Vele country awards en prijzen gewonnen. Misschien wel de meest succesvolle country artiest aller tijden. Hogelijk gaat hij nog wat door. Hank is 72 inmiddels.