After Crying - Show (2003)

1 stem

Hongarije
Rock / Neoklassiek
Label: Periferic

1. NWC (4:30)
  2. Invisible Legion (9:37)
  3. Face to Face (2:34)
  4. Welcome on Board (3:51)
  5. Paradise Lost (2:54)
  6. Remote Control (9:04)
  7. Technopolis (7:54)
  8. Globevillage at Night (1:30)
  9. Bone Squad (2:58)
  10. Wanna Be a Member? (4:27)
  11. Secret Service (15:24)
  12. Farewell (2:50)
  13. Life Must Go On (4:33)
After Crying is een Hongaarse symfonische prog/popband met klassieke roots. King Crimson en Frank Zappa zijn een inspiratiebron voor ze op sommige van hun albums. Op dit album hoor je die invloeden niet zozeer terug, behalve een stukje van Easy Money dat wordt gebruikt.
Op dit album spelen ze met zijn achten, aangevuld met een aantal gastmuzikanten, met name vocalisten en blazers.
Het is een zeer gevarieerde en speelse mix van (prog)pop, rock, een vleugje big band en klassiek. Bijv. tijdens track 11 duikt ineens het welbekende thema van de Bolero (Maurice Ravel) op dat knap muzikaal verweven wordt met het toenemende geweld van gitaren en drums, waarna het nummervlak erna weer heel klein eindigt.
Als je echt niet van blazers, viool, cello, klassiek en dergelijke houdt kun je dit denk ik beter overslaan.
Maar ik verwacht dat dit album vele progrock liefhebbers zal aanspreken.