Pete Molinari - A Virtual Landslide (2008)

Country / Blues
Label: Damaged Goods

1. I Came Out of the Wilderness (3:38)
  2. Oh So Lonesome for You (5:23)
  3. Adelaine (2:20)
  4. One Stolen Moment (3:41)
  5. There She Still Remains (3:19)
  6. Hallelujah Blues (3:42)
  7. Look What I Made Out of My Head Ma (4:40)
  8. God Damn Lonesome Blues (3:22)
  9. I Don't Like the Man I Am (3:34)
  10. Sweet Louise (4:04)
  11. Dear Angelina (5:06)
  12. Lest We Forget (3:09)
avatar van shinybeast
singer songwriter met prachtige falsetstem
jaren 50 sfeer klinkt door in deze folky Bob Dylan sound alike

niet te missen deze...vorige album is me volledig ontgaan

shinybeast schreef:
singer songwriter met prachtige falsetstem

Ik ging zelfs even twijfelen of ik wel naar het juiste plaatje aan het luisteren was (Pete klonk mij toch echt als een mannennaam in de oren).
Deze meneer heeft dus een opvallende stem die prima past in het sfeertje van dit album: zoals shinybeast al opmerkt 'jaren '50 sfeertje'.
Als ik dit hoor zie ik kneuterige zwart-wit beelden voor me van een tijd waar de buurman je nog groette, de slager precies wist wat je wilde hebben en jij zelf na het boodschappen doen fijn je stoepje poetste en die van je buurvrouw meenemend (buurman was vanochtend toch al zo vriendelijk tegen je).
Spruitjesgeur? Balkenende? Nee, daarvoor is het sfeertje veel te amerikaans en te folky. Maar aangezien ik geen inwoner ben van de VS krijg ik ook geen jaren '50 associaties met de VS als decor.
Goed, een beetje flauwekul natuurlijk maar dat is dit plaatje zeker niet. Niet iets wat ik dagelijks op zal zetten maar dat wil niet zeggen dat het minder genietbaar is. De tijd en plaats moet alleen even juist zijn wil ik dit draaien en is dat in orde dan gaat dat ook op voor A Virtual Landslide dat opvallend weinig stemmers kent hier.