No Age - Nouns (2008)

Label: Sub Pop

1. Miner (1:51)
  2. Eraser (2:41)
  3. Teen Creeps (3:25)
  4. Things I Did When I Was Dead (2:27)
  5. Cappo (2:43)
  6. Keechie (3:27)
  7. Sleeper Hold (2:26)
  8. Errand Boy (2:42)
  9. Here Should Be My Home (2:04)
  10. Impossible Bouquet (2:10)
  11. Ripped Knees (2:54)
  12. Brain Burner (1:52)
paranoidandroid
Dit is best wel een lekker plaatje.

avatar van Joey B
Nu al een zware hypotheek op de titel van "plaat van het jaar"!

Hmmm.... 9.2 jaja...
Kom d'r maar in mensen..

Ze spelen binnenkort in Paradiso op een dag dat ik daar toch al rondloop dus zonder ooit echt iets van hun muziek gehoord te hebben dacht ik hier ook maar even heen te gaan. Maar gisteren inderdaad die Pitchfork recensie gezien en was toch wel nieuwsgierig geworden en even op hun Myspace geluisterd. Uhm, tja, hier en daar heeft het wel potentie maar over het algemeen is het wel erg magertjes, een krappe 6 zou misschien nog net lukken. Met name de zang is erg slapjes. Maar wie weet, misschien weten ze er live wat meer van te maken.

Here Should Be My Home is wat mij betreft het prijsnummer van deze plaat. Voor de rest hoor ik weinig bijzonders.

avatar van KampF
Nummers 1 t/m 5 zijn vrij goed en dan met name 3,4,5, maar vervolgens kakt de plaat een beetje in. Heeft me er niet van weerhouden deze plaat meerdere malen te beluisteren afgelopen week. De stevige lofi noise rock nummers komen goed uit de verf, maar er zit ook veel overbodigheid op deze plaat, nummers als Keechie hadden niet perse gehoeven denk ik.

Het is knap dat ze zo veel herrie weten te maken met z'n tweeën, en ja er zit lekkers tussen, maar het is absoluut niets nieuws onder de zon. En mocht je je afvragen waarom > start hier dan maar mee

voralsnog niet heel bijzonder. Inderdaad een lekker noisey plaatje, dat lekker wegluistert, maar t is al vaker en vooral beter uitgevoerd. Vooral door het al genoemde Dinosaur Jr.

avatar van Joey B
Ach, vernieuwend vernieuwend... Ik vind het een snel en consistent plaatje dat extreem goed te genieten is, en meer moet dat niet zijn. Zo heb ik er dit jaar trouwens nog niet veel gehoord.

En binnenkort dus live. Dat moet behoorlijk geweldig zijn. Ik kan niet wachten!

avatar van itchy
12 noisepopliedjes in een half uur, me like! Die 9.2 op Pitchfork is (zoals wel vaker) met een korreltje zout te nemen, maar deze plaat luistert erg lekker weg (tenzij je van goedgeproduceerde progrockepossen houdt) en de kwaliteit van de liedjes laveert tussen redelijk en erg goed. Teen Creeps, Sleeper Hold en Brain Burner zijn de uitschieters voor mij.

avatar van KampF
Dit is een blijvertje. Ik ben mezelf steeds aan het vertellen dat er vervelende, onnodige stukjes op deze plaat aanwezig zijn, maar tegelijkertijd blijf ik Nouns maar draaien. Ik ga ze zelfs live zien vrijdag, de 4,0 kan nog vallen. Rot plaat

tuktak
beetje een vermoeiend plaatje, in de negatieve zin van het woord. want het komt niet door het teveel aan bewegen op de muziek...

bubbachups schreef:
Maar wie weet, misschien weten ze er live wat meer van te maken.

Niet dus...

Live vond ik het zelfs nog vlakker als op cd. Al leken de meeste mensen het wel erg tof te vinden dus het zal wel aan mij hebben gelegen...

avatar van Yak
Yak
Ik zal het vanavond eens gaan aanhoren. Luister nu dit album voor het eerst en het bevalt me erg goed.

Ik vond het dus wel degelijk tof live, maar iets meer variatie mag bij vlagen wel. Origineel is het in ieder geval allemaal zeker niet te noemen.

Eerlijk gezegd vind ik Weirdo Rippers tot nu toe ook leuker dan dit plaatje.

avatar van Joey B
Ook live gezien in de Trix, en ik vond het zeer goed; wat een energie! Het heeft mij gesterkt in mijn overtuiging dat dit groepje echt wel de moeite is om te blijven volgen. Toffe gasten ook.

avatar van Yak
Yak
Een erg fijn, rafelig rockend plaatje die me erg enthousiast maakt. No Age moet het niet hebben van een enorme vernieuwingsdrang of een opgepoetst, 'fancy' geluid, maar maakt wel juist de no-nonsense gitaarmuziek die ik de laatste jaren echt te weinig hoor. 4*

live

lankynerd74
Ik ben het eens met Yak.
Cappo

avatar van nuf
nuf
Het gaat een beetje de shoegaze kant op denk ik, afgezien van de kortheid van de nummers en sommige andere aspecten... dat vind ik dan helemaal vet, want zo zie je de bands niet echt meer tegenwoordig.

Aan de andere kant is het wel veel van hetzelfde op dit album, de kortheid (30 min) compenseert dat dan wel enigzins.

Ik zie er wel naar uit dit live te zien op lowlands, hopelijk weten ze me meer te overdonderen dan nu, ik ga er iig heen

avatar van mkrake
Vandaag binnengekomen... Schitterend art-work (boekje) trouwens. Zeker een reden om dit orgineel aan te schaffen. Bij mij is de hoes trouwens meer zalmkleurig..
Nou de plaat nog ff luisteren

avatar van KampF
En iedere luisterbeurt denk ik weer; hoe maken ze toch zo veel herrie met zn 2en. Zelfs tijdens hun optreden in de paradiso kon ik er niet achter komen =) Weggeblazen werd ik in ieder geval.

Echt een heerlijke plaat. Herrie topper na herrie topper wordt aan elkaar gevlochten door diverse muurtjes aan ruis.

Doe maar 4,0 > 4,5*

avatar van KampF
Voor de fans van No Age, probeer ook eens het album van Abe Vigoda. Beide bands zijn in dezelfde venue ontstaan in L.A, samen met HEALTH en mika miko. Nog meer noiserock voor de liefhebber dus.

avatar van Montorsi
Nouns is echt een plaatje waar je maar naar blijft luisteren. Motor aan en gas geven, en af en toe stoppen voor een stoplicht met de rustigere tussen-nummers. Briljant.

avatar van Paap_Floyd
Plaat van het jaar? Ik hoor het er niet in. Weer een 3,5je voor 2008. Leuk plaatje, nergens bijzonder.

avatar van yeahyeahyeah
Wat een trip is dit zeg, echt heel bijzonder. Het heeft ergens wat weg van My Bloody Valentine's EP You Made Me Realise, maar dan met meer to-the-point rockmomenten. Er staat op het eerste gehoor hier en daar wat loze vulling op het album, maar dat draagt ook wel weer bij aan het onbepaalde sfeertje dat deze plaat uitademt.

Ik vind het album naar het einde toe eigenlijk steeds briljanter worden. Mijn favoriete tracks zijn Here Should Be My Home en Ripped Knees. Op de één op andere manier kruipen die nummers onder je huid, met die typische bevreemdende lyrics die ergens aan Hüsker Dü doen denken.

avatar van Thijs!
Plaat van het jaar; 4,5.

paranoidandroid
Brain Burner is wel het meest urgente nummer van het jaar.

avatar van KampF
Staat op nr 1 genoteerd in mijn eindlijst voor 2008, en de kans dat ie daar af gaat is 0,001%

avatar van StuF
het wil nog niet niet klikken tussen mij en No Age. vreemd om ergens helemaal niets in te horen terwijl er zoveel lovende reacties te lezen zijn. dat gebeurt me maar weinig. op de één of andere manier wil dit album maar niet onder mijn huid kruipen, wat het bij anderen wel lijkt te doen. ik kan ook niet echt uitleggen waarom niet. alleen Teen Creeps en Brain Burner doen wel iets met me, daar krijg ik een lekker loom gevoel van. veel meer kan ik er niet van maken.

Nihilisme
StuF schreef:

Probeer eens hun laatste EP, Losing Feeling. Die is iets toegankelijker en blijft beter hangen dan dit album.

Ikzelf kan overigens behoorlijk goed genieten van dit album. Verstand op nul en lekker een half uurtje knallen, met goed gekozen rustpunten. No Age is eigenlijk wel één van mijn favoriete bandjes geworden, knap dat ze zoveel herrie maken met z'n tweeën.