Face Tomorrow - The Closer You Get (2004)

Label: Reflections

1. Back to the Starting Line (5:07)
  2. Sign Up (3:47)
  3. Reflection (4:09)
  4. Feel Free (4:54)
  5. My World Within (5:03)
  6. All You Do (4:19)
  7. Prop and Stay (3:37)
  8. Paralysed (3:16)
  9. Last Chapter (3:11)
  10. Once Again (5:13)
  11. Disappointment (5:07)
  12. Sunny Side (4:09)
Als ik de review op http://fileunder.blogspot.com mag lezen is dit een grandioze plaat, nog veel beter dan het debuut... Ik ben benieuwd!

Fuck, net te laat met mn toevoeging...
T is dat jij t bent, Sammy. Jou gun ik deze toevoeging wel. Toch had ik graag zelf de credits voor deze plaat opgestreken: vette shit!!!!!!!

Ik zei t al bij het vorige album (het debuut): zeer hoge verwachtingen voor deze tweede. Ik heb hem meteen gekocht en nu komt hij dagelijks meerdere malen in mn CD-laatje terecht. Mijn verwachtingen zijn volledig ingelost. Ijzersterke composities, meer balans en dynamiek, meer afwisseling, betere productie... Alles maakt duidelijk dat Face Tomorrow door t vele toeren en spelen enorm gegroeid is.

Ik denk dat ze met deze plaat en met de nieuwe single Sign Up (zeer catchy, echt hitpotentie) zowel nationaal als internationaal hoge ogen gaan gooien. Gewoon een van de beste indie/emocore bands die er zijn!

Dit gaat echt van Thursday, Boy Sets Fire, At The Drive-In tot Green Lizard, Radiohead, Placebo en zelfs Tool!

Bij die agressieve uitbarsting in Feel Free stond ik te moshen in mijn kamertje, voor zover dat gaat in je eentje...

herman schreef:

Alle recensies die ik tot nu toe heb gelezen zijn zeer lovend. Ik hou het voorlopig op 4* omdat ik hem pas een paar dagen heb, maar als mn enthousiasme niet getemperd wordt de komende tijd (hetgeen ik niet verwacht) dan gaat mn waardering omhoog!

avatar van Sammy
Ik moet het nu nog ff doen met Sign Up, de clip is ook erg goed (staat gewoon op hun site), maar wat is dat een verdomd mooi stuk muziek!

avatar van Sammy
Ik heb de cd gisteren voor de eerste keer in z'n geheel gehoord en was erg onder de indruk: professionele, originele emo met stuk voor stuk prachtige nummers. Deed me vaak aan Thursday denken (qua gitaarlijnen en zanglijnen hier en daar).

avatar van Sammy
Wat een geweldige professionele swingende plaat. Alles klopt en is perfect op elkaar afgesteld. Zoals Faber al zei: Thursday, Radiohead, At The Drive-In, Green Lizard, Tool en daar wil ik nog Far aan toevoegen. En dan is het niet zomaar leentje buur, maar een geheel eigen sound, geput uit voorgenoemde bands: ontzettend goed gedaan. 4*

Een nieuwe ontdekking voor me. Ik kende de single Sign Up achteraf gezien wel, maar nooit echt tot me doorgedrongen wie het waren. Tot afgelopen zaterdag op het Dwergpop festival.... wist niet hoe snel ik na het optreden naar de merch stand moest komen om de cd te kopen..

:d Ja, dat Face Tomorrow is een verdomd goede liveband. Ik heb ze 2enhalf jaar geleden voor het eerst gezien, toen ze op mjin studentenvereniging speelde. Er was bijna niemand die ze kende, maar ze speelden de zaal heeeelemaal plat. In het begin moesten ze nog vragen of het publiek wat dichter naar voren kwam staan, maar aan het einde werd de zanger letterlijk op handen gedragen.

Ik heb ze daarna nog wel 's gezien en ook toen was het weer imposant. Wat betreft livebands van Nederlandse makelij mag Face Tomorrow zich wat mij betreft wel tot de eredivisie rekenen.

avatar van starbright boy
Volkomen mee eens. Dit album heb ik nog niet gehoord, maar het eerste album haalde het duidelijk niet bij Face Tomorrow live. Wat een fijne intense energieke band ios dat toch.

Ik heb ze gezien op lowlands. En dat was echt enorm indrukwekkend. Ik had wel eens wat nummers gehoord maar wist niet wat ik live kon verwachten. Ze leggen de lat voor de nederlandse concurrentie wel heel erg hoog. muzikaal zit het zeker wel snor, maar wat me vooral opviel was hun sterke podium presentatie. ze gingen helemaal op in hun muziek.

Ik ben nu ook officieel FT aanhanger:P

Joannetje
Het album is alweer een tijdje uit en toch luister ik er zeker een keer in de week naar. Jelle's stem blijft me raken, wat een geluid produceert die gozer. Vooral 'My World Within' en 'Last Chapter' zijn nummers die gewoonweg goed in elkaar zitten. Toen ik deze band, meer dan drie jaar geleden voor het eerst zag was ik niet al te positief. Maar ik moest de gitarist beloven dat ik hun album ('For who You Are') ging kopen. Na een paar keer luisteren was ik fan. Dat album en 'The Closer You Get' heeft het nog meer: het wordt iedere keer dat je er naar luistert nog een beetje mooier.

SelmaDuim
Prachtig album om mee te schreeuwen en je gevoelens af te reageren. Halfje er bij, 4*.

avatar van bonothecat
Deze cd heeft het allemaal net niet. De powerpop die ze maken is wat mij betreft net iets te geforceerd. De zang doet me af en toe denken aan Jasper Steverlinck, maar ook wel aan de zanger van Racoon. 3*

SelmaDuim
SelmaDuim schreef:

Ach, ik maak er maar 5* van en geef hem een plaatsje in mijn top 10. Geweldige therapie dit.

vondeich
Ik vond dit ook een retegoeie plaat, maar weet iemand mij te vertellen of deze gasten met een nieuw album bezig zijn?

avatar van pjh1967
"Sign up, 'cause we are here to stay !" Deze plaat zet ik nog regelmatig op, idd heerlijk om mee te schreeuwen. 4*

avatar van cornucopia
Wij als Nederlanders mogen trots zijn... Geweldige emo-plaat... Ook ik hoop op nieuw werk en een nieuwe tournee...

avatar van Toel
Wat een VETTE plaat is dit toch, daar mogen wij inderdaad trots op zijn. Goede mix van rustig en hard, langzaam en snel. Ik hoop dat hun nieuwe album snel komt.

Kingsnake
Afgelopen weekend nog gezien in de Watt in Rotterdam.
Gedreven en fijn gecomponeerde muziek.

Live een goed ge-oliede machine.

Prachtplaat, dit.

Kan iemand mij vertellen welk station op de binnenkant van de hoes staat afgebeeld?

Kingsnake
bonothecat schreef:

Bij powerpop denk ik altijd aan artiesten als Laura Branigan en Robert Palmer, niet deze mengeling van hardcore, rock en emocore.

avatar van freakey
Mag ik zeggen dat dit de beste band van Nederand is? Wat nou "on-Nederlands goed".... nee, Nederlands goed!!!

avatar van freakey
Net voor de laatste keer gezien in W2.... jammer jammer jammer jammer jam mer jammer jammer...

avatar van freakey
Toch niet de laatste x W2, net ECHT de laatste keer in 013....

avatar van beachlicious
Face Tomorrow, samen met Deftones, At the drive in en andere emocore (zoals ik het toen noemde) bandjes luistert tegenwoordig heel anders weg dan vroeger. Teksten raken mij nu minder, ook omdat deze vaak gaan over tegenstrijdigheden, persoonlijke ontwikkelingen/verhalen in relatie tot levens- en relatievragen. En deze zijn in mijn huidige levensfase minder aan orde dan toen. De muziek heeft voor mij vooral gediend als een soort therapie, meezingen (lees: blèren tot ergernis van ouders en later huisgenoten) op goede melodieën en de mooie stem van de zanger. Dat hij het later probeerde om zanger te worden van Direct en het niet werd, neem ik hem zeker niet kwalijk. Hij heeft een stem die door een veel groter publiek gehoord mag worden, denk aan Jasper Steverlink, Jeff Buckley maar dan op melodieuze emocoremuziek.
Vooral de eerdere albums zijn m.i. goed, later ging het meer richting pop en werd ook getekend bij Excelsior. Ook dat album is prima. Ik ga het nog eens opzetten.