Kruder & Dorfmeister - Conversions: A K&D Selection (1996)

Oostenrijk
Electronic
Label: !K7

1. DJ Unknown Face - That's Cool (6:17)
  2. Dead Calm - Searchin' (4:52)
  3. Ballistic Brothers - Come On [Simon Templar Mix] (5:55)
  4. Omni Trio - Nu Birth of Cool (5:48)
  5. PFM - One and Only (9:22)
  6. Skanna - Find Me (5:00)
  7. Count Basic - Speechless [K&D Session] (7:46)
  8. Hunch - Visible from Space [Aquasky Mix] (6:52)
  9. Spacelink - Time Zone (6:36)
  10. Earl Grey - The Lick (5:28)
avatar van T.O.
Hier mogen ook artiesten bij, hoor

Favo track is Speechless

avatar van Jordy
Zeker, fantastich nummer. Durf het origineel niet te gaan luisteren, bang dat ik het verpest...

Of dat we merken dat dat veel beter is dan de riemiks.
Betreft het hier niet gewoon de 12" versie? Dit is toch allemaal gewoon aan mekaar gediedjeede muziek?

Wat bedoel je?

Wat er staat. ("Compiled and mix by Kruder&Dorfmeister", staat erop de voorkant geplakt.)
Is die versie van Speechless die op dit album staat een 'reguliere' 12" versie, door K&D aan elkaar gelijmd, of is het een daadwerkelijke riemiks van K&D?

avatar van Jordy
Een remix, heb ik altijd begrepen. Ik ken 'm vooral van K&D sessions die ik veel vaker luister, en dat zijn allemaal K&D remixes

Speechless is volgens de inlay een track geschreven door Kruder en nog twee vogels. Er staat niet bij dat het een remix betreft. Geproduceerd door Kruder. Maar aangezien het ook een K&D session is.... ik weet het niet...
En op K&D sessions staat bij Speechless weer 'remixed by Peter Kruder'. Toch benieuwd naar een eventueel 'origineel'.

Begin overigens te twijfelen, ik vind Find Me van Skanna ook wel ERG goed. Ik draai 6 en 7 vaak achter elkaar door...

avatar van Jordy
Op de K&D sessions staat dat het nummer de "Drum & Bass remix" is van Speechless van Count Basic. Dit is toch dezelfde mix als op dat album? Anders praten we lekker langs elkaar heen

Ik geloof dat het dezelfde track is.

Yup, net even gecheckt.

avatar van LeRoi
Zie mijn commentaar bij andere K&D platen: deze wellicht ietsje minder dan de andere 3 maar deze heren staan bij mij 'hoog in den vandel'!

avatar van shimahero
mooie mix. Het past allemaal mooi bij elkaar. Ik heb er wel van genoten.

avatar van shimahero
lekker chill