Bryan Adams - Unplugged (1997)

Canada
Label: A&M

1. Summer of '69 (4:01)
  2. Back to You (4:30)
  3. Cuts Like a Knife (5:03)
  4. I'm Ready (4:28)
  5. Fits Ya Good (3:01)
  6. When You Love Someone (3:41)
  7. 18 Til I Die (3:30)
  8. I Think About You (2:36)
  9. If Ya Wanna Be Bad, Ya Gotta Be Good / Let's Make a Night to Remember (4:35)
  10. The Only Thing That Looks Good on Me Is You (4:34)
  11. A Little Love (3:22)
  12. Heaven (4:30)
  13. I'll Always Be Right There (4:27)
  14. Back to You [Original Demo Version] * (5:06)
  15. (I Wanna Be) Your Underwear * (1:31)
DonDijk
ik vind dat hij een goede stem heeft voor het akoestieke en volgens mij mag ie over zn begeleidingsband niet klagen.
dit en omdat hij het zwijmelnummer Everything.. er niet op heeft staan wil ik dit graag belonen met een half puntje extra bovenop een voldoende.

avatar van Janz
Een verrassend verfrissende plaat. Voor BA-begrippen zelfs een uitstekende plaat.

shappy1010
Yep. Bryan Adams vind ik niet zo'n tijdloze artiest, maar hij heeft wel een paar erg mooie nummers geschreven die op deze unplugged schitterend tot zijn recht komen. "I'm ready" van deze album was het hoofdnummer op mijn bruiloft , wat een prachtig nummer.

teutoon
Fijne live plaat moet ik zeggen, het klinkt erg mooi. Ik zal later mn stem nog eens uitbrengen.

teutoon
Erg mooi live album moet ik zeggen. Het is natuurlijk makkelijk in het gehoor liggende muziek, maar daarom wel erg fijn. Zeg maar, niks aan het handje muziek.

Onderweg naar vakantie heb ik deze cd vaak gedraaid en geeft daarom mij een zomers gevoel.

Zoals DonDijk zal zei, zn stem past goed bij het akoestische gitaarwerk.

Er staan geen zwakke nummers op deze plaat en daarom ook 5 sterren.

Elke keer als ik dit album luister krijg ik kippenvel.

Ik vind dat zo geweldig album, ik heb de dvd hiervan ook:)

voor mij een 5

avatar van MysteryWhiteBoy
Ik ben helemaal geen Bryan Adams liefhebber. De nummers zijn me vaak veel te 'poppie'. Dit album kent echter prachtige nummers. De accoustische versie van 'Summer of '69' is veel mooier dan het origineel. Neem daarnaast het prachtige 'I'm Ready'. De dame op de fluit voegt echt iets toe. Dit is een cd die leuk is om in zijn geheel achter elkaar te draaien. Maar goed, dat is met de meeste live albums zo. Een 3,5.

avatar van Gatver
4*, omdat 'ie zo lekker is (de cd dan, hè, ik val niet op mannen ), maar geen 5* omdat de setlist een tikkeltje beter had gekund... Zit nog steeds te wachten op deel 2!!!

avatar van Gatver
ide90 schreef:
Elke keer als ik dit album luister krijg ik kippenvel.

Ik vind dat zo geweldig album, ik heb de dvd hiervan ook:)

voor mij een 5

Ow? Was hier een DVD van dan? Thanx voor de tip!!!

Heerlijk relaxt album dit, ik houd wel van acoustische optredens. De DVD is ook super. Alleen 18 Till i Die vindt ik saai op dit album, de orginele daar en tegen vindt ik super. Ik wacht alleen nog met beoordelen, daarvoor wil ik deze toch eerst nog luisteren.

Je moet niet alles van deze zanger hebben, maar deze "Unplugged" is zeer de moeite waard! Summer of '69, heeft ook nog leuke herinneringen en daarna een hele rits bekende nummers, waarvan 18 till I Die en Heaven er voor mij toch uitspringen.

Ace
Grotendeels waardeloze muziek (als je het mij vraagt), maar doordat het goed opgenomen is (zoals alle MTV platen) draai ik 'm stiekem nog weleens

Ace schreef:
Waardeloos zal ik niet zeggen, maar zo af en toe ben ik er voor de stemming

fastpulseboy
Ad Brouwers schreef:
Waardeloos zal ik niet zeggen, maar zo af en toe ben ik er voor de stemming

waardeloos
zet in hemelsnaam iets bijzonders op voor je stemming

Voor elke stemming wat anders. Nu zit Ryan Adams te draaien Cardinology. Kan toch?

fastpulseboy
veel beter, je leert het al

Je moest eens weten wat ik allemaal thuis heb. Om een punt aan te zuigen!!!

I'm ready, afkomstig van deze cd, is naar mijn mening een van de mooiste nummers ooit..

avatar van rkdev
Janz schreef:

Right !
Top hoe hij zijn eigen nummers I'm Ready en Fits Ya Good opnieuw heeft uitgevonden.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Verrassend goede plaat van Bryan Adams, zijn stem leent zich prima voor deze unplugged plaat en de viool, fluit & accordeon geven zijn muziek wat extra"s.
I''m Ready vind ik het absolute hoogtepunt van dit album, werkelijk een prachtnummer maar ook de bluesjam Wanna Be Bad-Gotta Be Good mag er zijn.

heel goede cd en dvd heb ze allebei!! en waardeloos haha sommige weten niet wat waardeloos is!!! ga dan niet naar bryan adams hier kijken maar zoek dan op hetgeen je niet waardeloos vind he! Ik vind bv Jump muziek waardeloos tegenwoordig maar tja dat moeten die mensen dan weten die daar naar kunnen luisteren maar ik ga me niet bezig houden met dat op te zoeken en om dan dat constant af te breken!

Sterke, rauwe stem doorheen het volledige optreden. Sterke songs die zelfs unplugged op hun poten blijven staan. Voor fans van Bryan Adams en de betere country/pop/poprock een absolute aanrader.

avatar van Broem
Echt heel lang niet meer in de cd speler gehad. Dit is het enige (fysieke) album wat ik van Bryan heb. In de 90's heb ik veel unplugged albums gekocht. Wellicht vanwege de hype destijds maar in het geval van Bryan klinken de semi akoestische songs erg lekker. Dat beviel me toen goed. Vanavond blind uit de cd kast getrokken en verdorie...niet slecht. Heeft de tand des tijds prima doorstaan en klinkt nog aardig actueel. Bevalt me nog steeds goed na 17 jaar. Dat is knap.

avatar van Twinpeaks
Lekkere plaat .Veel van Adams liedjes steken prima in elkaar en blijven prima overeind zonder de bombast die hij op zijn studioalbums nogal eens hanteert .Zijn stem is prima voor een akoestische setting. Het album duurt ook net lang genoeg. Wijselijk heeft hij de draak Everything I Do achterwege gelaten. 3 en halve pingel voor deze .

avatar van vielip
Ik vond en vind dit album nog steeds weinig aan. Op zich is het allemaal wel goed uitgevoerd maar ik heb er gewoon helemaal niks mee. Doe mij de rockende Bryan Adams op albums als Fits ya good, Reckless en Into the fire maar! Een nummer als I'm ready is op dit unplugged album volledig om zeep geholpen wat mij betreft. Ach ja, een ander vind het weer geweldig. Back to you vind ik wel goed trouwens.

avatar van Rinus
Toendertijd was er een hele unplugged hype. Allerlei grote artiesten moesten eraan geloven. Rod Steward, Mariah Carey, Eric Clapton, Nirvana, enz. Zo ook Bryan Adams. Hield en hou nog steeds van de oudere albums van de man en heb hem ook live gezien. Erg goed. Een soort working class hero.
Dit album altijd gelaten voor wat het was. Adams hoorde electrisch en niet akoestisch.

Pas kreeg ik dit album met een stapel cd's mee. Maar eens in de speler gepropt en ...... het valt helemaal niet tegen. De meeste van de nummers staan ook akoestisch fier overeind. Dus na al die jaren dan toch in de collectie.

avatar van Dibbel
Bryan Adams sloot pas laat aan bij de unplugged rage, maar maakt misschien daardoor wel zijn beste album, samen met het Live!-album en Into The Fire.
Het klinkt allemaal heel relaxed en hij is bijzonder goed bij stem.
Ook opgeleukt met hier en daar fluit en viool.
En het is net of de band in je huiskamer staat.
Gaat zeker weer een aantal keren draaien binnenkort.

avatar van lennon
Dit blijft een fijne Unplugged plaat.

I'm ready vind ik stukken mooier dan het origineel bijvoorbeeld.

Tevens laat de man hier horen waar hij het beste in is, en dat is op het podium zijn sterke songs ten gehore brengen.
Ik ben niet echt een liefhebber van zijn reguliere albums. Maar een verzamelaar kan ik goed hebben. Heb hem ook 2 keer live gezien, en dat was echt een feest. ZIjn passie is mooi om te zien, en de man kan er gewoon wat van.

Deze plaat vat het allemaal mooi samen. Het wordt wel eens tijd voor een vinyl release.

avatar van vielip
lennon schreef:
Dit blijft een fijne Unplugged plaat.

I'm ready vind ik stukken mooier dan het origineel bijvoorbeeld.

Nee joh, kan niet tippen aan het origineel. Vind ik dan hè

Wat een geweldig album en dan ook nog live dat maakt het helemaal af!