French Touch Anthology (2007)

Frankrijk

8. Soldiers of Twilight - Believe [Martin Solveig Remix]
  9. Pépé Bradock en Trankilou - Atom Funk
  10. Bob Sinclar - I Feel for You
  11. Scott Grooves - Mothership Reconnection [Daft Punk Remix]
  12. Charles Schillings - No Communication, No Love (Devastating)
  13. Demon en Alex Gopher present WUZ - Use Me
  59. DJ Feadz - In the Gouffre
  60. Sébastien Tellier - La Ritournelle
avatar van tnf
tnf
Verleden jaar gekocht; weliswaar tijdens een tripje naar Brussel. Hier is 'ie nergens gesignaleerd en dat is toch jammer als je dit soort muziek lekker vindt. Ik moet zeggen dat ik minder naar dance luister dan een paar jaar terug, maar deze box is dan wel weer in de roos. Wat hier op staat heeft vaak een bepaalde mate van subtiliteit en muzikaliteit waar ik iets mee kan.

Deze vierdubbele box is overigens opgedeeld in subgenres, elke cd is binnen het Franse dance-kader weer net iets anders. Zoals de indeling op de cd staat:

Track 1 t/m 15 = Original French Touch
Track 16 t/m 30 = The French Lounge
Track 31 t/m 45 = French Electro-Techno
Track 46 t/m 60 = New French Scene

Vaak bespreek ik bij verzamelaars afzonderlijke nummers zodat de recensie wat meer inhoud krijgt. Soms laat ik het achterwege omdat het dan een afkraak-festijn wordt, hier juist omdat het dan een overdreven blij geheel zou worden.

Favoriet: Track 4.

avatar van musicfriek
Ik ken hier werkelijk geen enkel nummer van (nou, ok, Stardust en Supermen Lovers dan). Des te interessanter lijkt me dit ook eigenlijk

avatar van Kos
Kos
Ik ken hier wel het 1 en ander van en dat is erg prettig. maar eens naar op zoek gaan.

Ik ken er ook best wat van (vooral van 'New French Scene')en ben ook benieuwd naar de rest. Sowieso wil ik eigenlijk alle remixen van Daft Punk op zijn minst eens gehoord hebben.

Ik zet hem op mijn verlanglijstje.

avatar van T.O.
Die remixen van I:Cube en Scott Grooves die hier op staan zijn echt fantastisch.

Trouwens een soort muziek dat echt helemaal niet meer gemaakt wordt volgens mij, zal wel weer een revival krijgen over een paar jaar...

avatar van tnf
tnf
Ik heb gisteren de laatste cd van de box nog eens opgezet, met al die (destijds) recente dingen. Die cd staat relatief weinig op, en ik weet nu weer waarom. Het wat 'noisy', ongenuanceerde geluid van diverse tracks op dat schijfje (wat destijds een trend was) is toch iets waarvoor ik in de stemming moet zijn. Eerdergenoemde cq. geroemde subtiliteit slaat dan ook níet op Cocotte en Phantom en zo.

Ik denk dat m'n sterren-beoordeling zonder dergelijke tracks de vier had kunnen halen.

Iets voor in een agressieve, boze bui, denk ik, want als je goed luistert zit er toch wel wat in.

avatar van Eis-T
Erg mooi overzicht van de franse house. Schijf 1 en 2 zijn een stuk tijdlozer dan 3 en 4. Rondom Human After All van Daft Punk was de rock kortstondig terug in electronische muziek in frankrijk en dat horen we in die laatste twee schijven goed terug. Ik kan dat ongepolijste van vitalic en justice wel waarderen (i.t.t. human after all die me zwaar tegenviel en alleen in de alive 2007 context uit de verf komt). Een fijne verzamelaar in een mooi doosje. Het afwisselen van bekende tracks met onbekend (of in het geval van de daft punk tracks, obscuur) werk gaat verrassend goed, mijn favoriete tracks zijn grotendeels nummers die ik niet kende toen ik de box kocht.