Top 40 Hitdossier: 1975-1976 (2001)

Label: Universal

1. KC & The Sunshine Band - That's the Way (I Like It) (3:03)
  2. Bachman-Turner Overdrive - Lookin' Out for No. 1 (5:20)
  3. Glen Campbell - Rhinestone Cowboy (3:09)
  4. Ike & Tina Turner - Baby Get It On (3:12)
  5. 10cc - I'm Not in Love (6:01)
  6. George Baker Selection - Paloma Blanca (2:46)
  7. The Trammps - Shout (3:27)
  8. Steeleye Span - All Around My Hat (4:07)
  9. Maggie MacNeal - When You're Gone (4:28)
  10. Eric Clapton - Swing Low Sweet Chariot (3:28)
  11. Harpo - Moviestar (3:20)
  12. Dolly Parton - Jolene (2:37)
  13. Lucifer - House for Sale (4:26)
  14. Dr. Hook - A Little Bit More (2:53)
  15. Slik - Forever and Ever (3:38)
  16. Minnie Riperton - Lovin' You (3:41)
  17. Lia Velasco - 5.0.5. P.M. (3:05)
  18. Freddy Fender - Before the Next Teardrop Falls (2:32)
  19. Elvin Bishop - Fooled Around and Fell in Love (4:34)
  20. Chip Taylor - Same Ol' Story (3:14)
  21. Joey Dyser - 100 Years (3:10)
  22. Frankie Valli & The Four Seasons - December 1963 (Oh What a Night) (3:34)
  23. America - Sister Golden Hair (3:18)
  24. Little River Band - It's a Long Way There (4:12)
  25. Mike Oldfield - In Dulce Jubilo (2:49)
  26. Manfred Mann's Earth Band - Spirits in the Night (3:12)
  27. Donna Summer - Could It Be Magic (5:15)
  28. Status Quo - Down Down (3:49)
  29. Slade - Far Far Away (3:35)
  30. Pussycat - Mississippi (4:34)
  31. Stretch - Why Did You Do It (3:31)
  32. Al Martino - Volare (2:49)
  33. BZN - Mon Amour (4:10)
  34. Starland Vocal Band - Afternoon Delight (3:12)
  35. Manhattan Transfer - Chanson D'Amour (2:52)
  36. Gloria Gaynor - Never Can Say Goodbye (2:57)
  37. Guys 'n Dolls - There's a Whole Lot of Loving (3:13)
  38. Billie Jo Spears - Blanket on the Ground (3:50)
  39. John Sebastian - Welcome Back (2:51)
  40. Barclay James Harvest - Titles (3:44)
  41. The Hollies - Sandy (4:04)
  42. Liverpool Express - You Are My Love (3:13)
  43. Husky - Song of Praise (3:12)
avatar van LucM
De hits zijn zorgvuldig gekozen, want er staat niet één zwak nummer op. Hier staan naast de grote hits die iedereen zowat van buiten kent (tracks 1,5,6,7,22,28,30,32,33) gelukkig ook minder bekende songs en sterke nummers van ééndagsvliegen (11,16,17,19,21,31).

avatar van Madjack71
Leuk voor om in de auto te draaien, als je niet veel geneuzel ertussen wil hebben. Verzamelalbums zijn tegenwoordig eigenlijk zo goed als overbodig met alles wat er middels downloaden op interent te verkrijgen is. Maar vooral deze jaren hebben hebben een nostalgisch Top 40 gevoel over zich en functioneert dus ook een beetje als een fotoalbum.
Nog voldoende te genieten dus en sluit mij dan ook aan bij het bericht van LucM.

avatar van LucM
Al Martino en Guys 'n Dolls vind ik hier wel belegen klinken maar globaal vind ik dit een meer dan behoorlijke verzamelaar. Zelf zet ik maar af en toe een hitcompilatie op maar als tussendoortje (in de auto bv.) of om nostalgische reden is het wel leuk.

avatar van Jan Wessels
Hele leuke serie verzamelaars waar altijd wel een paar nummers op staan die je niet vaak tegenkomt. Op deze verzamelaar is dat o.a. You Are My Love van Liverpool Express, een singletje dat ik als 14 jarig jochie zelf kocht en inmiddels al weer wat vergeten was. Ook dat plaatje van Husky was al weer heel lang uit mijn systeem verdwenen. Opvallend dat nummers die ik altijd beschouwde als zeer matig bij herbeluistering juist meer waardering krijgen zoals Mississippi. Toch wel heel fraai gezongen door de zusjes. Ook Afternoon Delight van Starland Vocal Band is zo'n nummer wat ik tegenwoordig prima vind om te luisteren. Klinken (en zien eruit) als een EO band maar zingen ondertussen gewoon over het liefdesspel op een mooie middag.

Wel één grote misser hier: Billy Jo Spear's Blanket On The Ground is hier een latere, zouteloze, heropname. Daar heeft dus iemand of zitten slapen of iemand kende het origineel gewoon niet.. De originele uitvoering is zoveel beter!