Old 97's - Blame It on Gravity (2008)

Label: New West

1. The Fool (4:16)
  2. Dance with Me (2:39)
  3. No Baby I (3:32)
  4. My Two Feet (3:27)
  5. Ride (3:30)
  6. She Loves the Sunset (2:37)
  7. This Beautiful Thing (3:06)
  8. I Will Remain (3:11)
  9. Early Morning (2:50)
  10. The Easy Way (4:26)
  11. Here's to the Halcyon (2:46)
  12. Color of a Lonely Heart Is Blue (5:51)
  13. The One (4:06)
Vreemd album. Als we binnen hun discografie bljiven kun je wel zeggen dat het een kruising is tussen Wreck Your Life en Satelite Rides. Enerzijds vol met rockabilly en country, anderzijds heel erg poppy. Een combinatie die makkelijk slecht had kunnen uitpakken, voor mij persoonlijk dan. Ik ben namelijk helemaal niet gecharmeerd van het echte pop-geluid van deze band.

Echter, het werkt. Ja, het album klinkt extreem glad, maar de oeeehs en aaahs, handclaps en vrolijke refreinen die voorheen te vrolijk overkwamen zijn hier in balans met hun countryrock. Het komt gelijk een stuk oprechter over.

Nog steeds denk ik dat ik dit album niet veel zal draaien, want de band heeft gewoon betere gemaakt. Toch, nu met het zonnetje enzo, dit klinkt erg lekker.