Amos Lee - Last Days at the Lodge (2008)

Soul
Label: Blue Note

1. Listen (3:10)
  2. Won't Let Me Go (4:17)
  3. Baby I Want You (3:00)
  4. Truth (3:23)
  5. What's Been Going On (4:15)
  6. Street Corner Preacher (3:14)
  7. It Started to Rain (3:05)
  8. Jails and Bombs (2:53)
  9. Kid (3:11)
  10. Ease Back (4:32)
  11. Better Days (2:50)
avatar van thelion
Kijk hier heel erg naar uit......
Is nog wel ruim 2 maanden wachten, hoop dat dat geduld beloond wordt met net zo'n goed album als zijn 2 voorgangers.......

Ik heb dat minder: ik vrees een beetje voor het Jack Johnson-effect: na 2 plaatjes kennen we het wel (zoiets).
Afwachten maar.....

avatar van Reijersen
Uhmmm, heren volgens mij is deze plaat uitgesteld naar later dit jaar. (zal het even checken op stage) Via diezelfde stage heb ik de plaat ook reeds gehoord en er staan best een paar verrassingen op. Iets meer uptempo/steviger songs als we van Amos gewend zijn bijvoorbeeld.

avatar van thelion
Waaaat nog langer wachten....... damn.

avatar van Reijersen
In de persberichten van tevoren werd verteld dat Amos Lee een wat ruiger album zou gaan maken. Maar dat is maar op een tweetal nummers hoorbaar.
Verder is het gewoon het geijkte werk van Amos Lee. Erg sfeervol en vaak erg mooi. Soms wat eentonig.

avatar van Rottingdale
Heb het album nu een aantal keer geluisterd, vooralsnog inderdaad meer van hetzelfde.

Eentonig? Ja inderdaad. Maar wel heerlijk om af en toe eens op te zetten en lekker achterover te leunen.

Ik zou zeggen wederom gewoon weer een goed album, maar niet uitzonderlijk of vernieuwend.

Social_Mask
Vond zijn eerste album echt heel erg goed, zjin tweede al wat minder..denk dat dit zoals aERo al zegt een beetje Jack Johnson-effect zal hebben.

avatar van Dystopia
Het klinkt weer lekker vertrouwd, maar ik vind het niet alleen maar meer van hetzelfde, noch dat het eentonig wordt.
Het tweede album liet na het kabbelende debuut al een gevarieerder geluid horen, dat met Last Days at the Lodge wordt voortgezet, zoals in het rockende Listen en het soulvolle Won't Let Me Go.

(verwijderd)
Volgens mij zit het 'ruige' echt meer in de productie. De eerste twee plante waren af en toe echt te gelikt en te gepolijst (vooral de tweede) Hier zijn gewoon lekker de onafgeronde hoekjes en kraakjes weer te horen. Klinkt gewoon ietsjes spannender na de twee constante eerste werkjes

(verwijderd) schreef:

Dat ruige in de productie hoor je inderdaad erg terug. Maar aan de ene kant is dat ook wel logisch met Don Was achter de knoppen.

avatar van Carolaah
w00t, een nieuwe van Amos Lee?? daar was ik niet eens van op de hoogte.. scandalous .

Snel even kijken of het was is

Edit; Zo, weer een fijne plaat voorlopig een 3,5 het is niet heel bijzonder, gewoon weer een relaxte plaat, wel lichtelijk anders dan voorgaande albums, al blijft het vertrouwde Amos Lee wel bewaard

liekpiek
Leuk voor in kantoorliften.
Of in de supermarkt.
Of als slaapmiddel zonder bijwerkingen.

avatar van Madjack71
Relaxed en onderhoudend album, met een Amos die prachtig kan zingen. Goed geluisterd naar zijn motown klassiekers. Zo kan ik op Truth, makkelijk Can i Get a Witness meezingen bij het refrein. Ook komt het Otis Redding gevoel ook weer voorbij dwarrelen, zoals op een ander nummer van hem Arms of a Woman. (i've got dreams...to remember)
Listen en Jails and Bombs hebben wat meer drive. Maar er staan toch ook wel wat tamme...zij het goed gemaakte nummers op. Won't let me go, het -zo even uit mijn mouw geschud gevoel- van Baby i want you. Vooral de laatste 3 nummers geven het album een meerwaarde.

avatar van JahLex
Deze gigant maakt zulke goede muziek dat ik het niet op kan zetten als ik voor mijn studie bezig moet zijn. Eén woord van Amos en al mijn concentratie is ontvoerd en hangt aan zijn lippen. Of zoiets dergelijks.

PS. Als dit supermarktmuziek is, ga ik weer vakkenvullen.

avatar van TheFunkyM
In de Veronica gids wordt dit geschetst als Jack Johnson, maar ik vind het helemaal niet op Jack Johnson lijken. Het is rauwer, soulvoller. Ik vind het goed. Jack Johnson ook, maar dit ook. Prima plaat!

avatar van Zwaagje
Door de "negatieve" berichtgeving mbt dit album deze tot nu toe nog niet beluisterd. Eerste indruk is heel positief. .....stem volgt later.