Real Hot Classics (1997)

2. Salt 'n Pepa - Whatta Man

met En Vogue

3. Adina Howard - Freak Like Me
  4. Keith Sweat - How Do You Like It
  5. Monica - Don't Take It Personal (Just One of dem Days)
  6. Zhané - Hey Mr. DJ
  7. Groove Theory - Tell Me
  8. Mary J. Blige - Real Love
  9. Mark Morrison - Return of the Mack
  10. Mint Condition - U Send Me Swingin'
  11. SWV - Right Here (Human Nature)
  12. Jade - Don't Walk Away
  19. The Notorious B.I.G. - One More Chance / Stay with Me
  20. Coolio - Fantastic Voyage
  21. Paris - Guerilla Funk
  22. Lil' Gangsta P - Hip Hop Hooray
  23. Quad City DJ's - C'mon 'N Ride It (The Train)
  24. Heavy D. en The Boyz - Now That We Found Love

met Aaron Hall

25. Busta Rhymes - Woo Hah! Got All in Check
  26. Positive K - I Got a Man
  27. DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Boom! Shake the Room
  28. De La Soul - Me, Myself and I
  29. 112 - Only You

met The Notorious B.I.G. en Tony Francis Cardassius

30. Tag Team - Whoomp! (There It Is)
  31. Foxy Brown - Get Me Home
  36. Nonchalant - 5 'O Clock
  37. Arrested Development - People Everyday
avatar van tnf
tnf
Afgezien van het feit dat er van na 1997 niets meer op staat, oogt het als een standaardwerkje voor de liefhebbers van commerciële r&b/hiphop.

Veel tracks zijn prima aan te horen. Sommige andere tracks zijn juist ronduit glijerig. Maar afwisselend is deze dubbelaar in ieder geval wel. Zo'n beetje elke hoek van populaire urban uit (ongeveer) 1990-1997 wordt hier verkend.

Hij kan zelfs leuk zijn voor mensen die in principe niet naar dit soort stijlen luisteren. Ik was zelf ook niet enorm into r&b/hiphop toen ik deze cd kocht (dat was al vlak na de release), maar wilde hem gelijk hebben.

Father McKenzie
Hier en daar een lichtpuntje (2,9,27,33) de rest duidelijk van véél minder allooi...

avatar van musicfriek
Nou, ik vind 1, 3, 5, 11, 12, 13, 16, 20, 24, 25, 28, 35 en 37 ook niet mis hoor!

tnf schreef:

Hier sla je de spijker op zijn kop. Op zijn tijd vind ik dit soort muziek best lekker, zolang het maar goed in elkaar zit. En de nummers op deze dubbelaar zijn een verzameling van kwalitatief hoogstaande songs. Eigenlijk bijna allemaal klassiekers in hun genre. Maar nummers als Naughty by Nature en Tag Team hoeven voor mij dan weer niet, de skipmomenten op dit album zal ik maar zeggen

avatar van tnf
tnf
Father McKenzie schreef:

Lijkt me vooral een smaakkwestie. Vergelijk deze muziek eens met een aantal hedendaagse alternatieven, die op een 2008-versie van deze cd zouden kunnen staan: een 50 Cent of zo, of nog erger: Soulja Boy - Crank That, of Mims - This Is Why I'm Hot.

Dan lijken zelfs de slechtste nummers hierop nog hemels.

avatar van Kos
Kos
Op deze staat nog genoeg leuks hoor. Luniz, Adina Howard, Groove Theory, D'Angelo, Biggie, stuk voor stuk toppers in het genre.

avatar van T.O.
Gewoon een goede verzamelaar!

Leuke verzamelaar inderdaad.

Erg goed: 1, 11 en 26. En 33 heeft ook wel wat.
Rommel: 6 en 9.

avatar van DJFreez
Father McKenzie schreef:

Terwijl veel R&B liefhebbers dát nou juist weer commerciële rommel zouden vinden .

avatar van Kos
Kos
Haha, idd juist de meest commerciele troep.