The Gaslamp Killer - I Spit on Your Grave (2008)

Hip-Hop / Funk
Label: Obey

1. Untitled (16:43)
  2. Untitled (27:06)
  3. Untitled (16:14)
Dit is één lang instrumentaal avontuur genaamd I Spit On Your Grave. Er kan een onderverdeling gemaakt worden in 3 delen maar je moet dit wel degelijk als één geheel zien.
Misschien is het voor mij een avontuur omdat ik niet thuis ben in de wereld der hip-hop, maar het zal zeker komen doordat het veel meer invloeden bevat: trip-hop, jazz, funk, psychedelica en ook wereld-invloeden vliegen voorbij zonder dat het een chaos wordt of dat het geforceerd overkomt.
Ik ben heel erg benieuwd hoe kenners hierover denken (en misschien lachen ze dit groentje wel uit omdat dit album meer is dan het lijkt), maar ik ben eigenlijk best wel onder de indruk hiervan.

avatar van Stapler
Hmm hier ga ik ook maar achteraan lijkt mij interressant

avatar van Stapler
aERodynamIC: als je dit (al) een **** geeft moet je DJ Krush ook maar eens proberen.

Wat ik nogal jammer aan dit album vind dat het 3 erg lange delen zijn (wat een geheel is).
Ik had liever een aantal losse nummers gehad.
Soms is het heel tof en soms is er geen bal aan.
Al die verschillende muziekstijlen die jer hier in terug hoort vind ik dan wel weer leuk.

tuktak
dit is 'gewoon' een mixtape hè. de mixtape is dan misschien verdeeld in 3 delen, maar die 3 delen bestaan elk uit een track of 15 tot 20. zit lekker wazig spul tussen, maar af en toe valt er wel wat te herkennen, ik hoor bv oa mr oizo, dr who dat, jaylib, dj krush en roots manuva. een van gaslamp killers beste platen dit.