Harry Gregson-Williams - The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008)

Score
Label: Walt Disney

1. Prince Caspian Flees (4:33)
  2. The Kings and Queens of Old (3:26)
  3. Journey to the How (4:39)
  4. Arrival at Aslan's How (2:53)
  5. Raid on the Castle (7:00)
  6. Miraz Crowned (4:42)
  7. Sorcery and Sudden Vengeance (6:15)
  8. The Duel (5:51)
  9. The Armies Assemble (2:17)
  10. Battle at Aslan's How (5:14)
  11. Return of the Lion (4:10)
  12. The door in the Air (7:50)
  13. Regina Spektor - The Call (3:07)
  14. Oren Lavie - A Dance 'Round the Memory Tree (3:38)
  15. Switchfoot - This Is Home [Soundtrack Version] (3:58)
  16. Hanne Hukkelberg - Lucy (4:31)
avatar van JohnWilliams
Dit word denk ik wel wat.
Gregson-Williams maakte Narnia 1 (om het zo maar te zeggen) ook wel goed met leuke thema's etc. Hopelijk flikt hij dat zelfde foefje ook hier weer. Hij komt 10 mei uit geloof ik.

Edit: 13 mei ligt die in de winkels.

last.fm
De soundtrack van Narnia 1 beviel me erg goed, draaide 'm laatst nog een keertje, vooral het gebruik van de vocals van Imogen Heap resulteerde in een paar schitterende sfeervolle songs. Ik ben benieuwd hoe Williams 't er deze keer vanaf brengt.

Mijn eerste bericht op deze site. Vond deze score erg tegenvallen. De score van de eerste film had voortreffelijk goede themes ertussen zitten. Deel 2 is naar mijn mening wat rommelig en hier en daar hoor je een bekende theme van de eerste score. Daarnaast heeft de CD geen enkele nieuwe theme waaraan je de film zou moeten herkennen. Vind het erg jammer want keek toch wel stiekem uit naar deze CD.

2 sterretjes

avatar van JohnWilliams
Eh, de score kan je nog nergens kopen toch?

Jawel hoor, genoeg websites. Bijvoorbeeld amazon.

avatar van JohnWilliams
Ik vind dat jullie het wel een beetje heel erg overdrijven. Het is echt een pracht score! Vooral het eerste nummer vind ik zóóó geweldig. Met name dat laatste gedeelte met die violen, daar krijg ik echt kippenvel van! Het vervelende aan deze score is jammer genoeg wel: De Zangnummers. Wat een rot tracks. En nog veel ook! Daarom sla ik altijd maar track: 13, 14. 15 en 16 over. Track 10 is ook prachtig, daar hoor je het leuke Theme weer van deel I. Ik vind juist wel dat Gregson-Williams een goeie daad heeft vericht, en ik geef deze score dan ook een hoog cijfer. Maar vanwege de zangnummers een toch iets mindere waardering...

Wel moet ik toegeven dat het jammer is dat Gregson-Williams niet echt een theme heeft neergezet dat in je hoofd blijft herhalen maar deze score bevat wel de magie net zoals deel I.

JohnWilliams schreef:

Uiteindelijk vind je dus niks goed aan de score? De zangtracks zijn slecht, de prachtige tracks zijn terugkerende stukken uit deel 1 en de andere tracks blijft niks van hangen....

Ik vind het zelf een leuke score om naar te luisteren, maar het klopt idd wat je hier zegt, er is niets nieuws. Ik luister liever de eerste score en omdat deze score geen vernieuwing brengt krijgt hij ook geen hoog cijfer.

avatar van JohnWilliams
Ik ben juist wel positief Mizza...ik vind de zangnummers alleen bagger slecht. Maar voor de rest zijn de tracks gewoon perfect hoor. Narnia 1 was een stuk beter qua muziek maar deze is ook gewoon mooi. Ik snap niet dat jij een onvoldoende geeft, zo slecht zijn de tracks toch ook niet. (2,5 = ongeveer een 5).

Nouja, ik ben het met Mizza eens, behalve dat hij zegt, dat hij het een leuke score vindt om maar naar te luisteren.

waarom jij een 9 geeft vind ik dan weer erg vreemd, wat zou je de eerste score dan wel niet geven? Die is echt geen 10 en wel veel beter dan deze.

nouja, het blijft smaak natuurlijk.

avatar van JohnWilliams
Ja, misschien een beetje veel, ik zit ook te twijfelen tussen de 4* en de 4,5* maar dat eerst nummer is zo geweldig!

avatar van Loutjeeh
Ik heb net even de CD geluisterd.
Ik vind hem rakend. De zangnummers zijn inderdaad niet echt geweldig, al vind ik 'the call' wel echt mooi!
Ik geef de CD een 4, gewoon omdat ik sprakeloos ben door de nummers.

de nummers 1 tot en met 12 van Harry Gregson-Williams zijn heel mooi. de Gezongen nummers zijn maar niets. Bij de eerste album vond ik de nummers nog passen maar hier passen ze niet in het album. Harry Gregson-Williams zijn nummers waren hier ietsje minder goed als het andere album.

avatar van Emile93
Mooi album. Maar ik ben vooral helemaal weg van The Call van Regina Spektor! Wauw!