Hans Zimmer - Drop Zone (1994)

Duitsland
Score
Label: Varèse Sarabande

1. Drop Zone (1:45)
  2. Hyphopera (1:41)
  3. Hi Jack (4:35)
  4. Terry's Dropping Out (1:02)
  5. Flashback & Fries (4:20)

met Nick Glennie-Smith

6. Miami Jump (5:14)
  7. Too Many Notes-Not Enough Rests (10:39)
  8. After the Dub (8:06)
neo (crew)
Zimmer’s score na The Lion King waarmee hij wederom weer samenwerkte met regisseur John Badham.Bird on a Wire is zo’n goed voorbeeld, maar nog teveel ingesteld op het begin eind jaren 80 begin jaren 90 sfeer. Drop Zone is nog het meest te vergelijken met Black Rain en Backdraft qua actietracks die samen gaan met een emotioneel leidmotief.Elektrische gitaren, krachtige synths, machtige percussie en zo ontzettend mooie inzet van een koor. De actietracks verliezen niet aan tempo, ze blijven rytmisch (iets wat niet van alle Zimmer scores gezegd kan worden). ‘’Too Many Notes-Not Enough Rests’’ is een niet te stoppen zenuwen actie track met snelle vioolgeluiden, snelle percussie en natuurlijk die elektrische gitaren. Kenmerkend voor die gitaren is steeds een emotionele lang uitgestreken uitbarsting met op de achtergrond het koor.Bespeeld door Pete Haycock de man die ook werk liet horen op K2 en Thelma & Louise.Vreemd is de weglating van het koor in ‘’Hi Jack’’… Op de expanded score is dat koor wel toegevoegd in desbetreffende track. Nick Glennie-Smith's additional muziek is hier in een prachtige, zachte akoestisch/elektronische gitaar uitvoering van het Drop Zone thema. Van Tongeren's additional music is alleen op de expanded te vinden. 5 sterren

avatar van stuntman_jasper
eigenlijk lijkt de eerste POTC soundtrack best wel veel op deze. Maar deze was er natuurlijk veel eerder. Met name Too many notes - Not enough rests vind ik erg goed

avatar van stuntman_jasper
Bijna 2 jaar (min 5 dagen) post ik hier weer een berichtje. Ik heb nu eindelijk de hele soundtrack beluisterd, en ik vind m erg goed. En ja,ik zeg het nogmaals, Too many notes - Not enough rests blijft een fantastische track!