John Lee Hooker - Boom Boom (1992)

Blues
Label: Pointblank

1. Boom Boom (4:20)
  2. I'm Bad Like Jesse James (2:15)
  3. Same Old Blues Again (6:14)
  4. Sugar Mama (4:06)
  5. Trick Bag (Shoppin' for My Tombstone) (4:39)
  6. Boogie at Russian Hill (4:36)
  7. Hittin' the Bottle Again (2:23)
  8. Bottle Up and Go (2:47)
  9. Thought I Heard (4:36)
  10. I Ain't Gonna Suffer No More (6:25)
avatar van Lamontagne
Op het nummer I'm bad like Jesse James hoor je hoe goed zijn stem was.

En op Same old blues again wat een fantastisce songwriter hij ook was

Mooie plaat 4,5 ster

avatar van LeRoi
'Bottle Up and Go'.......Heerlijk!

avatar van Lee Malone
Pfff, toch raar dat een legende als John Lee Hooker amper gehoor krijgt hier op MuMe, op één album na geraakt hij nergens boven de 20 stemmen... En dan zwijg ik nog over de veel te lage waarderingen.

Jammer, meer oprechte muziek werd volgens mij nooit gemaakt en zal ook wel zelden of nooit meer gemaakt worden.

Op deze cd hoor je de man af en toe iets meer gearrangeerd dan tijdens enkele van zijn "hobo, tell me a story" songs. O.a. Jimmie Vaughan en Albert Collins komen hier langs om alles wat meer in te kleuren, al blijft de typische John Lee Hooker stijl en zang toch wel centraal staan!

Wat mij betreft geeft dit een mooi overzicht van John Lee Hooker als muzikant, zeker met de herwerking van Boom Boom als hit en het wondermooie Sugar Mama, een nummer dat John Lee Hooker echt typeert. Voor het overige geen slecht nummer te bekennen!

avatar van kühnekxs
Mooi album, rustige nummers, snellere nummers; voor ieder wat wils. Mij spreken de rustigere nummers meer aan, waarop hij zichzelf begeleidt op gitaar. Op de nummers met band klinkt het allemaal alsof de scherpe randjes eraf zijn gepolijst.
Jammer dat het zo weinig aandacht krijgt hier op MM, want dit heeft al bewezen de tand des tijds te kunnen doorstaan. Dat moeten de trends van nu nog maar zien te doen.

avatar van viking1
Weer zo'n prachtig album van john lee hooker.
Ook hier weer weinig reactie's 25 stemmen....
Onberijpelijk zo weinig stemmen op alle cd' van john lee hooker!!!
Hier weer heerlijke hypnotizerende swingende duistere blues.
Veel oudere nummers opnieuw opgenomen met geweldige gast muziekanten.
Weer genoeg prachtige nummers om van te smullen.
Heb de geremastered uitvoering.veel electrisch gitaar geweld aangevuld door john's veelal hypnotizerende zware zwoele stem.
Sterke cd van deze blues legende!