Sodom - M-16 (2001)

Duitsland
Label: SPV

1. Among the Weirdcong (5:07)
  2. I Am the War (4:06)
  3. Napalm in the Morning (5:56)
  4. Minejumper (3:11)
  9. Cannon Fodder (3:53)
  10. Marines (3:55)
  11. Surfin' Bird (2:39)
MetalDex
Na 12 jaar weer eens een sterk album van Sodom en ik vind hem meteen beter dan Agent Orange. Zal waarschijnlijk ook komen door de rommelige productie op het album uit '89, maar dit is een erg goed album. Weinig zwakke nummers, lekker rauw, deathachtige thrash. Among the Weirdcong, I Am the War, Napalm in the Morning, M-16 en Marines zijn stuk voor stuk beter dan alles wat Sodom ná Agent Orange heeft uitgebracht. Surfin' Bird is een heerlijk maffe afsluiter die zelfs live wordt gespeeld. Erg verrassend. Het album dat hier na komt vind ik nóg beter, maar hopelijk doet Sodom er niet nog eens 5 jaar over om met een nieuw album te komen.
4* voor dit album.

avatar van Lau1986
Jemig zo een top album en maar één bericht!? Schande! Sodom is al jaren de meest constante Duitse thrash band en laat ook nu nog horen volledig mee te doen. M-16 kan wel als één van de beste platen uit de catalogus van de band genoemd worden. catchy mid tempo nummers als Napalm in the Morning en M-16 worden afgewisseld met stevige thrash nummers als Minejumper en Among the Weird Cong. Perfecte plaat met een goede productie. Genieten! En ik zeg luisteren mensen!

Zoals elke sodom plaat is dit ook een topper, ik kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven staat.

avatar van hellboy123
Omdat er een remaster van deze CD uit is gekomen hebben de gasten van Sodom een lyrics video vrijgegeven. Ookal kon het origineel wel een oppepper gebruiken, van deze ben ik ook niet kapot van het geluid van deze versie.
SODOM - Napalm in the Morning (2021 - Remaster) [Official Lyrics Video] - YouTube