Ad Visser - Hi-Tec Classics (1990)

Electronic
Label: Dino

1. Concierto de Aranjuez (6:42)
  2. Adagio (7:22)
  3. Asturias (7:25)
  4. Gymnopédie (4:44)
  5. Allegro (4:26)
  6. Bourée (6:53)
  7. Canon (7:56)
Father McKenzie
Ad Visser van Avro's Toppop potdorie, uit de tijd dat wij Vlamingen nog héél vaak naar Nederlandse zenders keken... langvervlogen tijden dus!

avatar van foxhusky
Volgens de hoes speelt Ad Visser dit album samen met 'The Amsterdam Computer Ensemble"... Wie zijn dit dan? Het boekje geeft het antwoord: "The Amsterdam Computer Ensemble is the first musicgroup in the world consisting solely of computers". En die computers zijn de Commodore Amiga 500, 2000 en 2500. Zelf had ik in die tijd een Amiga 500 thuis staan, dat maakte het wel bijzonder voor mij.

Dit album bevat klassieke muziek (van o.a. Vivaldi en Bach), bewerkt en gespeelt door Ad Visser. Allemaal instrumentaal en heel rustig. Beetje muzak-achtig, achtergrondmuziek. Totaal anders dan zijn Hi-Tec Heroes uit 1987.

Hij heeft 5 jaar geleden ook een CD uit gebracht waar hij zelf op zingt; Heftige Verhalen. Hier kan ik echter geen hoes van op internet vinden. Op zich een prima album.

avatar van foxhusky
deric raven schreef:

Die heb ik ook, zal ik straks even inscannen en toevoegen.