The Halo Benders - Don't Tell Me Now (1996)

Label: K

1. Phantom Power (1:51)
  2. Halo Bender (4:30)
  3. Mercury Blues (3:10)
  4. Bomb Shelter Pt. 1 (1:51)
  5. Bomb Shelter Pt. 2 (4:16)
  6. Volume Mode (3:18)
  7. Inbread Heart (2:13)
  8. Planned Obsolescence (4:41)
  9. Magic Carpet Rider (2:08)
  10. Blank Equation (3:18)
  11. Crankenstein (4:14)
avatar van dj maus
Een stuk chaotischer dan het debuut en daarom minder toegankelijk voor beginners. Niettemin bereikt Calvins stem hier wederom nieuwe dieptes en zijn de nummers weer gebouwd volgens een nóg onnavolgbaardere logica. En uiteraard helemaal Lo-Fi.

Toppers zijn het explosieve Bomb Shelter #1 en het zeer contrasterende quasi-nostalgische Bomb Shelter #2, waar Calvin een kritisch pleidooi tegen de dienstplicht en het Amerikaans patriottisme houdt. Phantom Power klinkt als kortsluiting en Crankenstein als, tja een op hol geslagen monster van Frankenstein?

Deze plaat is amper ergens mee te vergelijken. Dus: gewoon luisteren. Echter, niet voor tere zieltjes.