Carissa's Wierd - Songs About Leaving (2002)

Label: Sad Robot

1. You Should Be Hated Here (2:38)
  2. Silently Leaving the Room (3:20)
  3. So You Wanna Be a Superhero (3:39)
  4. September Come Take This Heart Away (6:28)
  5. Ignorant Piece of Shit (3:14)
  6. The Piano Song (2:04)
  7. They'll Only Miss You When You Leave (4:46)
  8. A New Holiday (November 16th) (1:52)
  9. Farewell to All These Rotten Teeth (5:23)
  10. Sofisticated Fuck Princess Please Leave Me Alone (3:08)
  11. Low Budget Slow Motion Soundtrack Song for the Leaving Scene (5:16)
  12. (March 19th 1983) It Was Probably Green (2:53)
oef, wat mooi. het liedje Sofisticated Fuck Princess Please Leave Me Alone vind ik echt verschrikkelijk mooi. de combinatie van die heel softe stemmen en gitaar en piano vind ik heel goed klinken. vreemd dat ze zo 'onbekend' zijn, moet ik zeggen.

avatar van otherfool
Opvallend nadrukkelijke strijkers ook op dit sfeervolle plaatje (de agressieve en bijzonder amusante titels zijn hierin nogal misleidend) van wat min of meer als de voorganger van Band of Horses kan worden bestempeld. De 4 sterren van mijn last.fm buurvrouw zijn mij wat al te positief ingezet, ik blijf stranden op een halfje minder.

Favorieten zijn de enigzins 'episch' aangezette liedjes als September Come Take This Heart Away, They'll Only Miss You When You Leave en Farewell to All These Rotten Teeth.

avatar van Co Jackso
Songs About Leaving is zo’n album waarvan ik ontzettend blij ben dat ik het ontdekt heb. Deze sfeervolle en eerlijk ook wel wat depressief klinkende muziek past uitstekend bij de gure herfstmaanden die aanstaande zijn. Wat daarnaast opvalt is dat het een album is wat als geheel perfect op elkaar aansluit en absoluut niet eentonig klinkt. Zowel qua speelduur als in stijl is er sprake van genoeg afwisseling.

Echte uitschieters zijn maar moeilijk aan te wijzen. Nummers die ik los van het album ook met grote regelmaat zal gaan draaien zijn So You Wanna Be a Superhero, het prachtig opgebouwde She’ll Only Miss You When You Leave en het absolute meesterwerk Sofisticated Fuck Princess Please Leave Me Alone. Zelden zo’n sfeervol en emotioneel nummer gehoord. En ja, de titels zijn inderdaad wat lang.

avatar van stef212
Drie berichtjes slechts voor zo'n album...

Tristesse in de puurste zin van het woord is bijna nog nooit op deze manier vertolkt. De drammerige akkoorden, de ijle vrouwenstem, de schitterende songs; het leidt allemaal tot dezelfde conclusie. Parkeren in de cd-speler is een must.

avatar van Elbow
Dit is een aanrader, toevallig op dit album gebotst door naar ander MuM hun top 10 te bekijken;-)! Dit is een mooi dromerig album geworden met sterke songs die na 20 luisterbeurten nog niet gaan vervelen. Ook de twee vocals van de zangeres en de zanger passen perfect bij elkaar. Mooi indie album!

A Thing Of Beauty Is A Joy Forever: wat een ontdekking, wat een prachtige verstilde muziek die toch een scherp kantje heeft.