The Germans - Elf Shot Lame Witch (2008)

Belgiƫ
Uitgebracht in eigen beheer

1. Waiting for the Band (4:41)
  2. Lame (2:38)
  8. Carolife Daisy (4:28)
  9. Shot (2:30)
  10. Dog (10:22)
  11. 1000 Years (4:06)
  12. Pornographic Blue (3:25)
khonnor
fameuze lap arty rock uit belgie, samen met hele goeie nieuwe platen van deus, transit, fear falls burning, coem... het bewijs dat er in belgie toch wel zeer straf spul in t water zit

avatar van itchy
Hier had ik toch wel wat meer van verwacht. De plaat hinkt mij te veel op twee gedachten (liedjes en noise), liever had ik gehoord dat er voor één afgebakende richting was gekozen (noise dan het liefst). Een paar nummers klinken ook wel erg bedacht ("er moet nog een raar stukje in jongens"). Maar goed, basisnivo is sowieso wel in orde en slecht is dit onmogelijk te noemen en dus 3*.

avatar van Ephyon
Het doet me allemaal wat veel aan Millionaire denken, gelukkig klinkt het allemaal nog best behoorlijk. Eerst het album afluisteren voor ik oordeel vel

Idd, Millionaire.
Hoe zalig is de 'ballad' Dog! Ik ga hen zien op pukkelpop.

Zigstar
Leuke cd, maar toch een beetje teleurstellend. Het ligt er allemaal ietsje te dik op dat het een 'experimenteel album' is. Bijvoorbeeld: Dog. Té gemaakt, te weinig ziel, en vooral: té lang! Pornographic Blue blijft wel een heerlijke afsluiter.